رشد 52 درصدی فروش بیمه آسیا در آخر پاییز

بررسی دنیای بیمه از کارنامه 9 ماهه شرکت بیمه آسیا نشان می‌دهد که حق بیمه تولیدی این شرکت در پایان فصل پاییز 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 52 درصدی به 134 هزار و 286 میلیارد و 196 میلیون ریال رسیده و این شرکت در همین مدت بالغ بر 69 هزار و 986 میلیارد و 757 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت به پایان پاییز سال گذشته رشدی 70 درصدی در خسارت‌ها را ثبت کرده است.

به گزارش دنیای بیمه، نسبت خسارت بیمه آسیا از 47 درصد در پایان فصل پاییز سال گذشته به 52 درصد در آخر پاییز امسال افزایش یافته است. ارزیابی کارنامه این شرکت بیمه‌ای بیانگر این است که سهم رشته درمان از حق بیمه تولیدی از 19 درصد در پایان آذر سال گذشته به 24 درصد در آخر آذرماه امسال رسیده و سهم این رشته از خسارت‌های پرداختی از 31 درصد به 32 درصد تغییر کرده است.

42 درصد از کل فروش 9 ماهه امسال بیمه آسیا در بازار بیمه به رشته شخص ثالث و مازاد و حوادث سرنشین اختصاص داشته در حالی که در آذرماه سال گذشته سهم این رشته 43 درصد بوده که نشان‌دهنده یک درصد کاهش سهم شخص ثالث در سبد پرتفوی بیمه آسیا دارد.

افزون بر اینکه سهم بیمه زندگی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بیمه آسیا در پایان فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نکرده و سهم این رشته از فروش 7 و سهم از خسارت 6 درصد برآورد شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که از کل حق بیمه تولیدی شرکت یادشده در پایان آذرماه امسال 13 درصد سهم بیمه بدنه خودرو، 5 درصد بیمه باربری و 4 درصد رشته بیمه مسئولیت و 3 درصد هم بیمه آتش‌سوزی بوده است.

نمودارهای زیر کارنامه بیمه‌گری بیمه آسیا را در پایان فصل پاییز 1401 نشان می‌دهد:

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا