دریافت آنلاین هزینه‌ بیمه درمان با نسخه‌چی سرمد

بیمه سرمد با راه‌اندازی یک پلتفرم به نام نسخه‌چی، کاغذبازی در رسیدگی و پرداخت هزینه بیمه‌های تکمیل درمان را حذف و امکان دریافت هزینه‌های درمانی شامل حق ویزیت، خدمات پارکلینکی، عمل‌های جراحی و خدمات بیمارساتی را آنلاین کرده که رضایت بیمه‌گذاران را به همراه داشته است. اگر بیمه‌گذار شرکت سرمد هستید، کافی است نسخه‌چی را نصب و مدارک و مستندات درمانی‌ خود را بارگذاری کنید تا هزینه‌های درمان به حساب‌تان واریز شود.

به گزارش دنیای بیمه، امروز و در نشست‌های هفتگی سه‌شنبه‌های نوآورانه در ساختمان بیمه مرکزی، مدیران ارشد شرکت بیمه سرمد با معرفی خدمات پلتفرم نسخه‌چی، راز رضایت بیمه‌گذاران را آشکار و اعلام کردند: بیمه‌گذران طرف قرارداد با این شرکت دیگر نیازی به مراجعه به شعب و ارسال نسخه‌های پزشکی نیست و خیلی راحت و بی‌دردسر می‌توانند هزینه‌های درمانی‌شان را آنلاین دریافت کنند.

در این نشست که مجید بهزادپور، مجید مشعلچی رئیس و قائم مقام بیمه مرکزی و علی بنیادی نائینی، معاون طرح و برنامه نهاد ناظر حضور داشتند، سید محمد مهدی بهشتی‌نژاد، مدیرعامل بیمه سرمد با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته و خدمات یعقوب رشنوادی، مدیرعامل پیشین و عضو فعلی هیات مدیره سرمد، اظهار کرد: کشور ما در حوزه تکنولوژی‌های بیمه‌ای سال‌ها از دنیا عقب است و در این حوزه، با مشکلاتی مانند نبودن شفافیت، عدم رعایت عدالت در تعریف حق بیمه و پایین بودن سرعت عمل مواجه هستیم در حالی‌که تکنولوژی‌های بیمه‌ای می‌تواند به سرعت بخشیدن در پرداخت خسارت‌ها در صنعت بیمه کمک کند.

او با اشاره به راهبرد بیمه سرمد در مسیر آنلاین‌ کردن خدمات بیمه‌گذاران افزود: بیمه سرمد، در این حوزه پیشرو بوده است و نخستین وب‌اپلیکیشن خدمات بیمه‌ای را که در تمامی پلتفرم‌های تلفن‌همراه در دسترس است، با حضور رئیس‌کل بیمه مرکزی رونمایی کرده است که خدماتی مانند صدور بیمه‌نامه، نزدیک‌ترین مراکز درمانی، امور بیمه‌ای و خسارت‌ها را ارائه می‌کند.

پلتفرمی برای همه خدمات بیمه‌ای

بهشتی‌نژاد اعلام کرد: ما به زودی از پلتفرمی رونمایی خواهیم کرد که تمامی مشتریان می‌توانند از طریق وب‌اپلیکیشن و موبایل خود، اقدام به خرید بیمه‌نامه بدنه کنند و تمامی تصاویر و مدارک خود را از طریق موبایل ارسال کنند و از این طریق، نیازی به حضور کارشناس و تایید او وجود ندارد و کل مراحل درخواست، تایید و صدور بیمه‌نامه از طریق وب‌اپلیکیشن و به صورت آنلاین انجام می‌شود. وی افزود: در بخش پرداخت خسارت نیز در فاز نخست این طرح، پرداخت خسارت بدنه بدون حضور کارشناس و با ارسال تصاویر خودرو، تا سقف ۱۰میلیون تومان به صورت آنلاین انجام می‌شود.

مدیرعامل بیمه سرمد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری صنعت بیمه، هزینه‌بر است، اظهار کرد: بیمه سرمد آمادگی دارد تا خدمات طراحی شده توسط این شرکت را در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد.

جابر توان، مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بیمه سرمد هم با تشریح خدمات آنلاین این شرکت به ویژه در حوزه بیمه درمان با استفاده از هوش مصنوعی، اظهار کرد: با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف، پلتفرمی طراحی کرده‌ایم که دیگر نیازی به ارسال فیزیکی نسخه‌های پزشکی و مراجعه افراد برای دریافت خسارت درمان نیست و تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند با بارگذاری تصاویر نسخه‌های پزشکی، هزینه‌های درمانی خود را دریافت کنند. وی تاکید کرد: با استفاده از هوش مصنوعی، نسخه‌های پزشکی بررسی می‌شود و اگر تخلف یا تقلبی هم صورت گرفته باشد، به سرعت شناسایی خواهد شد و این طرح، انقلابی در صنعت بیمه خواهد بود.

گفتنی است، در نهمین پویش فناورانه سه شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه سامانه نسخه‌چی (سامانه ارسال، ارزیابی و پرداخت نسخ با قابلیت ارتباط با سامانه‌های سپاس و تامین اجتماعی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی) توسط شرکت بیمه سرمد و سامانه‌های پردازشگر الکترونیک اسناد پزشکی (رُز)، نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت و مدیریت قواعد و محاسبات بیمه‌ای رایان و بیمه‌گری رابینو از سوی شرکت دانش بنیان دمیس معرفی شدند.

بیمه درمان را رها نکنید

رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست با تاکید براینکه هنوز به اهداف تعیین شده برای حوزه درمان نرسیده‌ایم، گفت: شرکت‌های بیمه‌ حوزه درمان را رها نکنند و به تحقق اهداف تعیین شده در این بخش کمک کنند. بهزادپور تاکید کرد: یکی از چالش‌های جدی صنعت بیمه از روزهای نخست حضورم در بیمه مرکزی به بیمه درمان اختصاص داشته و البته تکالیف قانونی و حساسیت‌های زیادی هم در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت بیمه مرکزی درحوزه درمان انجام تکالیف قانونی بوده است، تصریح کرد: اقدامات زیادی در این حوزه انجام شده هرچند بنده از پیشرفت خیلی راضی نیستم، ولی شاید اجتناب‌ناپذیر بود چرا که راه سختی را در پیش داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه قراردادهای حوزه درمان پیچیدگی‌های خاصی دارد تصریح کرد: عقب‌افتادگی‌هایی از نظر زمانی برای رسیدن به اهدافمان درحوزه درمان داریم و بنده از نتایج راضی نیستم ولی امیدوارم بتوانیم دستاورد واحدی در صنعت بیمه ایجاد کنیم.

بهزادپور اضافه کرد: باید از تجارب موفق شرکت‌های بیمه در این حوزه استفاده کنیم تا با حداقل هزینه و صرف وقت و انرژی به هدف برسیم، چرا که موضوع درمان اولویت جدی ما هست هم به عنوان ناظر و هم به عنوان صنعت.

او تاکید کرد: روزی می‌توانم نفس راحت بکشم که به مردم اعلام کنیم بیمه تکمیلی هم به نسخ الکترونیک پیوست. به همین دلیل از بیمه‌ها درخواست می‌کنیم حوزه درمان را رها نکنند و به تحقق اهداف کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید دارد که هدف بیمه مرکزی از طرح‌های بیمه‌ای کسب منفعت و امور تجاری نیست و این شرکت آمادگی دارد از شرکت‌های بیمه پیشرو در طرح‌های جدید حمایت کند و هفته آینده نیز مرکز نوآوری بیمه مرکزی را افتتاح خواهیم کرد.

سامانه‌های هوشمند بیمه درمان تکمیلی

علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز در این نشست یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان تکمیلی با نسخه الکترونیکی را یکی از دغدغه‌های نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: اتصال همه بازیگران حوزه سلامت به سامانه سپاس (پرونده الکترونیک سلامت) نمونه بارز یک تحول بزرگ در دنیای سلامت دیجیتال است که اجرایی شدن آن نیازمند یک هم افزایی میان نهادهای مرتبط با بهره گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان درحوزه طراحی سامانه‌های هوشمند خواهد بود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: اتصال شرکت‌های بیمه بازرگانی به سامانه سپاس مزایای بسیاری برای بیمه گران و بیمه شدگان دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به افزایش رضایت بیمه گذاران از سهولت و سرعت در دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی اشاره کرد. بنیادی نائینی تصریح کرد: با تشکیل پرونده سلامت برای بیمه گذاران، شرکت‌های بیمه می‌توانند ضریب خسارت را با دقت بیشتری محاسبه کنند و در نهایت به نرخ فنی‌تری برای پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی دست یابند.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا