حسینی سرانجام کلیددار بانک مسکن شد

سرانجام سید عباس حسینی رسما کلیددار و مدیرعامل بانک مسکن شد و به دوران طولانی سرپرستی علی عسگری پایان داده شد.وزیر اقتصاد خطاب به حسینی و دیگر اعضای هیأت مدیره بانک مسکن، از آنها خواست، تمهیداتی بیاندیشند که بتوان ظرف چند هفته اول کار دوره جدید مدیریت، پیشنهاد مشخصی در این ارتباط به شورای پول و اعتبار برد.

به گزارش دنیای بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد این وزارتخانه در شورای پول و اعتبار به منظور باز کردن یک مسیر ویژه برای تأمین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن در چارچوب سیاست های کنترل نقدینگی بانک مرکزی خبر داد.

سید احسان خاندوزی طی سخنانی در آیین معارفه “سید عباس حسینی” به عنوان مدیر عامل جدید بانک مسکن اظهار داشت: با توجه به تکمیل سقف تعهدات در نظر گرفته شده برای این بانک در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنظر میرسد ادامه کار با مشکلاتی مواجه شود؛ به همین لحاظ من در شورای پول و اعتبار یک موضوعی را مطرح کردم مبنی بر اینکه می شود راهی اتخاذ کرد که با حفظ سیاست کنترل نقدینگی بانک مرکزی، یک مسیر ویژه برای تأمین مالی پروژه های مسکن در نظر گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: خوشبختانه نظر اجمالی رئیس جمهور در خصوص این موضوع مثبت است و ملاحظه ایشان فقط بر این است که تسهیلات باید اصابت واقعی به بخش تولید مسکن داشته باشد، به این معنا که شما بتوانید اطمینان حاصل کنید وقتی دارید تسهیلاتی می دهید، آن پول نمیرود چند ماه در یک حساب واسطه بنشیند و با آن کار های دیگر صورت بگیرد تا بعدها بخواهد مثلا به پیمانکار پرداخت شود.

خاندوزی تصریح کرد: اگر بانک مسکن بتواند با هر روشی، اعم از “تأمین زنجیره ای” یا هر روش دیگری، کاری کند که تسهیلات اعطایی، مستقیم به ذینفع نهایی برسد و اطمینان خاطر آقای رئیس جمهور را از این بابت جلب کنیم، من بسیار خوش بین هستم که بتوانیم امسال مجوز ویژه ای برای این بانک در حوزه پروژه های نهضت ملی مسکن بگیریم.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیر عامل جدید بانک مسکن تأکید کرد: این موضوع فارغ از مسایل درونی بانک و سایر ملاحظات، در سطح سیاست کلان تأمین مالی مسکن، باید بعنوان اولویت شماره یک پیگیری های شما قرار گیرد و خوشحالم به اطلاع شما برسانم که شخص وزیر راه و شهرسازی به شدت علاقه مند است در این زمینه به ما کمک کند.

وی عنوان کرد: البته فعلا پیشنهادات وزارت راه و شهر سازی در شورای پول و اعتبار، متمرکز بر کاهش نرخ تسهیلات از 23 به 18 درصد است اما تحلیل کارشناسی ما در وزارت اقتصاد این است که فارغ از مساله نرخ سود، در مورد سقف اعتبار، نیازمند یک خط ویژه و مسیر مجزایی در حوزه مسکن هستیم.خاندوزی یادآور شد: البته نباید فراموش شود، برای رفع دغدغه جدی آقای رئیس جمهور، باید دقت کنید که هر تسهیلات دقیقا به خود هدف که مثلا می تواند شرکت فولاد یا سیمان یا هر جای دیگری باشد اصابت کند تا بهانه ای برای سفته بازی عده ای، ایجاد نشود.

وزیر اقتصاد خطاب به حسینی و دیگر اعضای هیأت مدیره بانک مسکن، از آنها خواست، تمهیداتی بیاندیشند که بتوان ظرف چند هفته اول کار دوره جدید مدیریت، پیشنهاد مشخصی در این ارتباط به شورای پول و اعتبار برد.

خاندوزی همچنین با تأکید بر ضرورت بکار گیری شیوه هایی در قالب انواع تضامین که بتواند به فعال شدن تولید کنندگان بخش مسکن در کوتاه مدت کمک کند؛ تسریع در واگذاری دارایی های مازاد بانک مسکن را فرصت جدیدی عنوان کرد که می تواند باعث مولد سازی منابع آن در جهت پروژه های مد نظر این بانک، چه در قالب مدل های تسهیلاتی و چه مشارکتی، شود.

وزیر اقتصاد از هیئت مدیره بانک مسکن خواست، فهرستی از مجموع دارایی های قابل واگذاری آن را تهیه کنند تا وی بتواند با استفاده از ظرفیت هیئت مولد سازی و کمک های معاون اول رئیس جمهور، مصوبات لازم را جهت واگذاری، اخذ کند.خاندوزی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات علی عسکری سرپرست بانک مسکن در دوران تصدی خود، ابراز امیدواری کرد، از دوره جدید مدیریتی بانک مسکن به عنوان یکی از دوران تحولی و رو به جلوی آن یاد شود.

این گزارش حاکی است، سید عباس حسینی مدیر عامل جدید بانک مسکن نیز طی سخنانی در ادامه مراسم گفت: بانک مسکن با داشتن سرمایه انسانی توانمند، فرهیخته و متعهد می تواند با پیاده سازی الگوی بانکداری نوین اسلامی، خودباوری و تلاش جهادی و شبانه روزی، گام های بزرگی در راستای خدمت به ملت شریف، نجیب و صبور ایران اسلامی بردارد.

وی افزود: در حال حاضر، موضوع تامین مسکن مناسب برای مستضعفین جامعه و همچنین زوج های جوان، مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور است که ان شاءالله با توکل بر خدا و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود و بالقوه بانک در جهت تحقق وعده مسکن دولت سیزدهم گام برمی داریم.

حسینی تاکید کرد: عموم مردم عزیز برای تحقق عدالت اجتماعی و رفع مسائل و مشکلات موجود، به دولت سیزدهم اعتماد کرده اند و بر همه ما تکلیف است که با تمام توان خود و در قامت یک سرباز وظیفه شناس انقلاب و رهبری، در جهت حفظ و ارتقاء این سرمایه اجتماعی ارزشمند تلاش کنیم و پاسخگوی همراهی و حمایت صادقانه ملت شریف ایران باشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت پیگیری اجرای کامل قانون نهضت ملی مسکن، بر اهمیت دانش روز در مسکن سازی تاکید و اهم استراتژی ها و برنامه های کلان حمایت مالی و اولویت های خود در بانک مسکن را (در کلی ترین حالت) از جمله شامل “حمایت از الگوی مسکن ایرانی اسلامی متناسب با شرایط اقلیمی و زیست محیطی هر شهر و منطقه و در راستای توسعه پایدار “، “حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ساخت مسکن با تاکید بر فن آوری های نوین در تولید و ساخت محصولات، مصالح و تجهیزات ساختمان سازی (تاکید بر توسعه و گسترش انبوه سازی با فنآوری های نوین با ارایه برنامه های متعدد حمایت مالی) “، “حمایت از ساخت مسکن در روستاها و شهرهای مرزی با هدف تحقق عدالت اجتماعی، تمرکززدایی، رشد و توسعه متوازن اقتصادی کشور و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها”، “حمایت از ساخت خانه های سبز و شهرسازی با ویژگی های استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک از قبیل: انرژی خورشیدی و باد و مدیریت پسماند و مصرف انرژی ” عنوان کرد.

به گفته حسینی، “بهبود کمیت و کیفیت ارایه خدمات مالی و تسهیلات بانک با تاکید بر ارایه سریع و آسان خدمات بانکی مورد نیاز به مشتریان و طراحی و توسعه ابزارهای مالی جدید برای پاسخگویی به تقاضاهای متنوع”، “استقرار کامل سیستم بانکداری متمرکز (Core Banking) و تقویت بانکداری الکترونیکی و شرکتی” و “ارتقاء شفافیت و شاخص های سلامت و نظارت بانکی” از جمله دیگر اولویت های کاری بانک مسکن در دوره جدید خواهند بود.

وی در ادامه گفت: دستیابی به اهداف و برنامه های اعلامی دولت محترم، نیازمند همدلی و تلاش مضاعف تمامی همکاران خدوم و پرتلاش بانک مسکن است و امیدوارم که به لطف و مدد حضرت حق و همراهی همکاران عزیز و با حرکت در جهت شایسته سالاری، نخبه پروری، بازگرداندن ثبات و آرامش سازمانی و اجرای برنامه های عملیاتی مبتنی بر راهبردهای سازمانی، عملکرد خداپسندانه و‌ موفقی داشته باشیم.

حسینی افزود: قطعا حضور جوانان متعهد، متخصص و انقلابی به عنوان سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسئولیت های اجرایی بانک نیز مسیر خدمت رسانی ما به مردم گرانقدر کشورمان را هموارتر می سازد.

وی در انتها ضمن تشکر و سپاس از حسن اعتماد وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر راه و شهرسازی گفت: اینجانب و همکاران عزیز و ارزشمند بانک مسکن با توکل بر خدا و استعانت از ائمه اطهار، تمام توان، دانش و تجارب خود را در جهت ارتقا جایگاه بانک مسکن و خدمت رسانی به ملت شریف ایران به کار خواهیم بست تا ان شاءالله فرزند شایسته این مرز و بوم و رهبر فرزانه انقلاب باشیم و در مسیر تحقق آرمان های امام شهدا و شهیدان والا مقام و مردم عزیزمان گام برداریم.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا