حجم تعهدات پوشش ریسكها در صنعت بیمه حدود ۱۰ برابر نقدینگی كشور

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور  که در آیین گردهمایی راهبردهای حاکمیت داده در نظام تصمیم گیری کشور سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:  ساختار یافتگی، تجزیه تحلیل صحیح و امنیت داده از مهمترین چالش های استقرار حاکمیت داده در صنعت بیمه عنوان به شمار می رود.

رئیس کل بیمه مرکزی، در نخستین گردهمایی راهبردهای حاکمیت داده در نظام تصمیم گیری کشور اظهار داشت:  اعمال تحریم‌های ظالمانه و قطع ارتباط ۹۰ شرکت بزرگ دنیا با صنعت بیمه کشور، توزیع ریسک بیمه را با مشکلاتی روبرو کرده بود که خوشبختانه فعالان و نخبگان این صنعت تمامی تهدیدها را به فرصت های ارزشمندی تبدیل کردند.
وی حجم تعهدات پوشش ریسک کشور را در حدود ۱۰ برابر نقدینگی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: هدف نهایی و ماموریت اصلی صنعت بیمه، پوشش مدیریت ریسک است و برای اجرای صحیح این ماموریت ها باید مولفه تطبیق داده ها را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.
رئیس شورای عالی بیمه، فرایند ارزیابی، برآورد ریسک، تعیین حق بیمه و انعقاد قراردادهای حرفه ای را در گرو تولید داده های صحیح، دقیق و به موقع دانست و تصریح کرد: یک تحقیق معتبر در خصوص شرکت های بیمه اروپایی نشان می دهد ۸۰ درصد داده‌های صنعت بیمه ساختار نیافته است و ۸۰ درصد وقت فعالان این صنعت نیز صرف جمع آوری داده ها می شود و این در حالی است که فقط ۱۲ درصد از این داده ها پس از تجزیه و تحلیل، مورد استفاده قرار می گیرند.
وی افزود: در کنار ضعف تجزیه و تحلیل داده ها، مساله امنیت داده ها نیز از دغدغه های این صنعت به شمار می رود به طوری که بررسی یاد شده نشان می دهد که ۱۸ درصد شرکت‌های بیمه در معرض خطر باج افزارها قرار دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیال شدن داده ها در امور جاری و نقش آن در تصمیم سازی های صنعت بیمه، اظهار داشت: با استفاده از حاکمیت داده می توانیم به سازماندهی راهبردی، باز طراحی فرایندهای جاری، تدوین مقررات و استانداردها و همچنین تعیین مسئولیت ها و حدود اختیارات مربوط به مدیریت داده بپردازیم.
مجید بهزادپور در پایان با درخواست از اندیشمندان، محققان و متخصصان کشور گفت: بیمه مرکزی از هر نوع فعالیت نوآورانه اعم از تحقیق، پروژه و تسهیل گری که به تسریع حاکمیت داده در صنعت بیمه کمک کند، حمایت خواهد کرد.
گفتنی است نشست یادشده با حضور جمعی از نخبگان، مدیران عالی حوزه فناوری دستگاههای کشور و مدیران و اساتید دانشگاه امام صادق ( ع ) برگزار شد که در آن جمعی از صاحبنظران به ایراد سخنرانی پرداختند

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا