جهش 64 درصدی سود بانک صادرات

بانک صادرات ایران در بهار 1402 موفق به افزایش 64 درصدی سود خالص خود شده و بالغ بر 3 هزار و 733 میلیارد و 989 میلیون ریال سود ثبت کرده است. این بانک بورسی با سرمایه 175 هزار و 353 میلیارد و 972 میلیون ریالی موفق شده در سه ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم 21 ریال سود شناسایی کند.

به گزارش دنیای بانک، سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در راستای شفاف‌سازی فعالیت نماد وبصادر اعلام کرد: خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک یادشده در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشته است. او دلیل این جهش درآمد را بهبود فرآیند پرداخت تسهیلات، کنترل سود پرداختی به سپرده‌ها و البته متمرکز شدن بر سودآوری در بخش‌های عملیاتی عنوان و تاکید کرد: خالص درآمد کارمزد وبصادر در بهار سال جاری با توسعه فعالیت‌های بانکداری دیجیتال رشدی 27 درصدی داشته است.

بررسی‌های دنیای بانک از حساب سود و زیان بانک صادرات نشان می‌دهد که خالص درآمد از محل پرداخت تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها پس از کسر هزینه سود سپرده‌ها با رشد 71 درصدی در فصل بهار 1402 نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم 34 هزار و 988 میلیارد و 499 میلیون ریال رسیده که به این ترتیب وبصادر با تراز مثبت 26 درصدی مواجه شده است.

این گزارش می‌افزاید: خالص درآمد کارمزد وبصادر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی 27 درصدی به رقم 10 هزار و 557 میلیارد و 208 میلیون ریال رسیده است. نتیجه اینکه درآمدهای عملیاتی بانک یادشده ناشی از عملیات بانکداری و سرمایه‌گذاری در سه ماهه ابتدای سال جاری با جهش 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 به رقم 61 هزار و 752 میلیارد و 735 میلیون ریال رسیده است.

نکته مهم در کارنامه بهار امسال بانک صادرات کنترل هزینه‌های اداری و عمومی و البته افزایش هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول است که باعث شده هزینه‌های اداری و عمومی وبصادر نسبت به بهار پارسال تنها 35 درصد رشد کند. ترازنامه سه ماهه نخست بانک یادشده نشان از افزایش 12 درصدی سود انباشته وبصادر و رشد 2 درصدی دارایی‌ها و بدهی‌ها دارد که بیانگر انضباط مالی این بانک در راستای کنترل ترازنامه بانک‌ها بر اساس مقررات بانک مرکزی جهت کنترل نرخ تورم دارد.

به گزارش دنیای بانک، طلب بانک صادرات ایران از دولت در بهار امسال با رشد 2 درصدی نسبت به بهار سال گذشته به 720 هزار و 688 میلیارد و 285 میلیون ریال رسیده که سهم مطالبات از دولت از جمع دارایی‌های وبصادر 9.3 درصد برآورد می‌شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا