تولید با اوراق گام بانک کشاورزی جان می‌گیرد

بانکی که همواره حامی کشاورزان و فعالان اقتصاد کشاورزی ایران بوده و دغدغه‌اش همیشه حمایت از امنیت غذایی و چرخش شفاف موتور تولید در یکی از کلیدی‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است، اکنون برای برداشتن موانع پیش روی صاحبان بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی فعال در عرصه تولید یک گام بلند برداشته و اوراق گواهی مولد با نام گام را در سبد اعتبارات و تسهیلات خود قرار داده است. نام این بانک برای همه ایرانیان آشناست، بانک کشاورزی ایران!

به گزارش دنیای بانک، ارائه گواهی اعتبار مولد با نام «گام» از سوی بانک کشاورزی با هدف برداشتن مانع بزرگ پولی در حمایت از رونق تولید ملی و البته هدایت منابع مالی به فعالیت‌های مولد اقتصادی صورت می‌گیرد و صاحبان بنگاه‌های تولیدی به ویژه در حوزه کشاورزی می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش خود به صورت سالم، پایدار و شفاف از این خدمات اعتباری بانک خودشان استفاده کنند.

این سیاست جدید اعتباری بانک کشاورزی که می‌تواند راه تامین مالی فعالان اقتصادی در عرصه تولید را هموارتر سازد، در راستای سیاست بانک مرکزی برای تامین سرمایه در گردش زنجیره تولید به صورت غیرتورمی طراحی شده و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط می‌توانند از اوراق گام به عنوان یک ابزار هدفمند و بازار محور با قابلیات انتقال نقدینگی در بازار پول و سرمایه بهره‌مند شوند.

به این ترتیب تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی برای تامین سرمایه در گردش خود قادر به گرفتن تسهیلات در قالب اوراق گام خواهند بود و همه تولیدکنندگان بر اساس فاکتور خرید مواد اولیه و واسطه‌ای از بانک کشاورزی درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد را خواهند داد تا به تحویل آن به تامین‌کنندگان و فروشندگان، مواد اولیه خود را تامین کنند.

اوراق گام که توسط بانک کشاورزی تعهد می‌شود این امکان را در اختیار دارندگان اوراق قرار می‌دهد که تا زمان سررسید آن را نزد خود نگه داشته یا به فروشندگان مواد اولیه بدهند و مسیر دیگر این است که این اوراق را با تنزیل در بازار سرمایه، نقد کرده و به سرمایه در گردش خود جهت خرید مواد اولیه لازم جهت تولید اختصاص دهند.

اوراق گواهی اعتبار مولد در اختیار بنگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد و بنگاه‌هایی که نیاز به نقدینگی و اعتبار برای تولید داشته باشند، می توانند این اوراق را منتشر کرده و نقدینگی مورد نیازشان را تامین کنند و اوراق گام پس از انتشار قابل خرید و فروش در بازار سرمایه خواهد بود. اوراق یادشده یکی از ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط به شمار می‌رود که هم راه تامین سرمایه در گردش آنها را هموار می‌سازد و هم فشار به بانک برای دادن تسهیلات را کاهش می‌دهد و البته باعث حرکت چرخ‌های تولید می‌شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا