تنخواه شرکت را با بانک کشاورزی مدیریت کنید

بهاره صفاری: تنخواه‌داری در شرکت‌ها و بنگاه‌ها همیشه مساله‌ساز بوده چرا که این نقدینگی می‌تواند در صورت شفاف نبودن باعث دردسر برای مدیران و کارآفرینان شود. چرا که مبلغی که به عنوان تنخواه درنظر گرفته و در اختیار افراد قرار می‌گیرد، از کنترل مدیران ارشد گاه خارج شده و می‌تواند برای افراد از جمله کارپردازان شرکت‌ها دردسر مالیاتی ایجاد کند.

بانک کشاورزی ایران برای رفع این مشکلات احتمالی از خدمت جدیدی رونمایی کرده با عنوان تنخواه‌ کارت که مسیر مصارف نقدینگی در قالب تنخواه را شفاف می‌سازد. فرقی نمی‌کند که این شرکت خصوصی باشد یا یک بنگاه یا سازمان دولتی مهم این است که با تنخواه کارت بانک کشاورزی دیگر نیازی به واریز وجه به حساب اشخاص نیست و دردسری برای مدیران به همراه ندارد.

به گزارش دنیای بانک، پاسخ به نیاز مشتریان حقوقی بانک‌ها و رفع دغدغه آنها همواره در بانک کشاورزی یک اولویت بوده و حالا این بانک از تنخواه کارتی رونمایی کرده که دیگر نیازی به صدور چک و یا واریز پول به حساب شخصی کارمندان شرکت‌ها در قالب تنخواه‌گردان وجود ندارد و لازم نیست که پولی از حساب شرکت یا سازمان خارج شود که قابل رصد و کنترل نخواهد بود.

اگر سال‌های گذشته تنخواه‌داری به صورتی سنتی در قالب واریز وجه به حساب اشخاص در قالب مامور خرید یا کارپرداز رایج بود حالا با تصمیم دولت و مجلس مبنی بر تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی دیگر ادامه این روند قابل دفاع نیست و این وظیفه مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هاست که این حساب‌ها را جدا کرده تا هم مسیر مصارف تنخواه شفاف باشد و هم دردسر مالیاتی ایجاد نکند.

  • با این تنخواه برنده باشید

اکنون مدیران شرکت‌ها و روسای سازمان‌ها یک مسیر شفاف و کاملا برنده در پیش دارند و می‌توانند حتی با افتتاح حساب جاری بدون نیاز به دسته چک، کارت‌های بانکی ویژه‌ای به تنخواه افراد تنخواهدار در اختیار داشته باشند و همه فعالیت‌های بانکی کوتاه‌مدت شرکت یا سازمان را به آن انجام دهند بدون اینکه بخواهند با مشکلات احتمالی نظیر مالیات و یا انحراف وجه نقد در اختیار تنخواه‌داران مواجه شوند.

با این کار در لحظه می‌توان هرگونه تراکنش و جابجایی مبلغ از حساب تنخواه‌ کارت را کنترل کرد و افزون بر اینکه خیال کارپردازان و تنخواه‌داران بابت پاسخگویی به مدیران هم راحت خواهد شد و هم نگران وضع مالیات بر خرید از حساب شخصی‌شان نخواهند بود.

نکته جالب اینکه بانک کشاورزی این امکان را در تنخواه کارت پیش‌بینی کرده تا دارندگان کارت بتوانند سقف موجودی کارت، از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) طرف قرارداد با شاپرک مستقر در فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی و همچنین از طریق تمامی فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد با شاپرک، نسبت به خرید کالا و خدمات موردنیاز خود اقدام کند. افزون بر اینکه با همین کارت می‌توان نسبت به پرداخت قبض، خرید شارژ، مانده‌گیری، صورت‌حساب، انتقال وجه و قابلیت برداشت وجه استفاده کرد.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا