تقدیر رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از بیمه مركزی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در این نشست از همراهی و تعامل صنعت بیمه در اجرای  این طرح تقدیر کرد و گفت: مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف شده بود از صدور کارت هوشمند سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممانعت کند و این طرح در فاز اول خود و برای خودروهای سنگین نفت گاز سوز با همکاری بیمه مرکزی اجرایی شد.

در این نشست همچنین دکتر علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر گسترش همکاری  فی مابین سازمان های مرتبط برای اجرای فازهای بعدی این پروژه گفت: متاسفانه بیش از ده میلیون وسیله نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه در سراسر کشور تا کنون شناسایی شده که تردد آنها با ریسک زیادی همراه است.
وی افزود: علی رغم پیگیری های بیمه مرکزی و اجرای برنامه های فرهنگ سازی و تشویقی همچون بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای ترغیب این دسته از دارندگان خودرو و موتورسیکلت به خرید بیمه نامه شخص ثالث هنوز ضرورت این مهم برای آنها محرز نشده است، لذا با تصمیم جمعی مقرر شد، این طرح با همکاری سازمان های مربوطه اجرایی شود.
دکتر استادهاشمی ضمن ابراز خرسندی از روند اجرایی شدن این طرح گفت: هموطنان عزیز باید بداند که این طرح در راستای حمایت از صاحبان خودرو و موتورسیکلت بوده و از بار مالی و قانونی ناشی از تصادفات وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث می کاهد.
در ادامه دکتر امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وجود نقاط حادثه خیز را یکی از عوامل تصادفات دانست و گفت: انتظار می‌رود صنعت بیمه و سایر نهادهای ذینفع که عوارض بیمه شخص ثالث را دریافت می کنند نسبت به یک برنامه مشارکتی برای برطرف نمودن معضل نقاط حادثه خیز اقدام کنند.
همچنین در این نشست مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی نیز به ارائه گزارشی از روند اجرایی ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در صنعت بیمه پرداخت.
شایان ذکر است در  این نشست مشاور عالی و معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و قائم مقام و معاونین طرح و توسعه و نظارت بیمه مرکزی حضور داشتند و از مهندس صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و محدثه شعبانی کارشناس آن واحد با اعطای لوح تقدیر از سوی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تقدیر شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا