تقدیر استاندار آذربایجان شرقی از بانک ملی

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،عابدین خرم استاندارآذربایجان شرقی در مراسم افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا  که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی آذربایجان شرقی برگزار شد، از نقش بانک ملی ایران در حمايت ها و سرمایه گذاری در راستای توسعه شرکت و افتتاح این پروژه تقدیر کرد.

در این مراسم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  آغاز بکار این خط تولید را  یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا با رشد صنعت دارویی کشور به دست شرکت های دانش بنیان،  به پیشرفت اقتصاد این دانش کمک کنیم.

وی گفت: با شناخت از ظرفیت ها و توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان و بسیج امکانات می توانیم به موفقیت و دستاوردهای جدیدی در سال های پیش رو در حوزه تولید داروهای راهبردی برسیم.

در ادامه عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی  ، شرکت داروسازی دانا را در استان، مجموعه ای بزرگ وموثر در تأمین و تولید داروهای مورد نیاز و راهبردی کشور دانست و گفت:  این شرکت از گذشته تا به امروز در استان تلاش کرده تا ضمن پیشرو بودن در صنعت دارویی، سهم مهمی در تولید داروهای راهبردی کشور داشته باشد.

وی در ادامه از تمامی دست اندرکاران بویژه بانک ملی ایران در راستای حمایت های بی دریغ و همه جانبه برای توسعه این شرکت و راه اندازی خط جدید تولید سرم این مجموعه بزرگ تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان این که بانک ملی ایران با سرمایه گذاری توانسته سهم موثری در توسعه صنعت دارویی کشور داشته باشد، اظهارداشت: بعد از شیوع بیماری کرونا و طی سال های اخیر راه اندازی این خط تولید یک اقدام جهادی و ارزشمند است که استان را به قطب دارویی کشور تبدیل کرد.

وی گفت : به امید خدا با حمایت های بانک ملی ایران ریل گذاری جدید و حرکت کاروان تولید داروهای راهبردی در کشور متوقف نمی شود و حتی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

در بخش دیگری  از این مراسم ، شیری مدیرعامل شرکت داروسازی دانا در گزارشی به تشریح تکمیل زنجیره ارزش در تولید و اقدامات و عملکرد این شرکت طی سال های اخیر در حوزه های مختلف از جمله تولید ویال های تزریقی، تامین داروهای آنتی بیوتیک، کسب سهم بازار از داروهای راهبردی، بی‌نیازی کشور به واردات، ایجاد فرصت های شغلی و جلوگیری از خروج ارز پرداخت.

گفتنی است با راه اندازی و افتتاح خط تولید سرم در شرکت دانا ؛۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد، بیش از ۴۰ میلیون عدد سرم در سال تولید و ۱۶ میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا