تسریع روند اصلاحات در صنعت بیمه نیازمند همراهی تمام اركان است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر استادهاشمی ضمن ابراز خرسندی از فضای تعاملی ایجاد شده میان نهاد ناظر و شرکت‌های بیمه گفت: اصلاحات در صنعت بیمه در سایه تعامل، هم فکری و همکاری همه ارکان صنعت بیمه  انجام می شود.
وی در ادامه وضعیت کنونی صنعت بیمه را حاصل عملکرد ارکان این صنعت دانست و گفت: برای تسریع روند اصلاحات باید پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی در میان خانواده بزرگ صنعت بیمه افزایش یابد.
رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: نهاد ناظر با رویکرد نظارتی پیشگیرانه در صدد است نظام خود کنترلی در شرکت های بیمه را پیاده سازی کند و هر شرکت بیمه عملکرد زیر مجموعه خود را کنترل و نظارت کند.
وی همچنین بر توسعه زیرساخت های فناوری شرکت های بیمه و استفاده بهینه از داده ها تاکید کرد و گفت: امنیت داده و آی تی محور کردن داده ها یکی از اولویت های بیمه مرکزی است و انتظار می‌رود شرکت های بیمه نیز در این مسیر ما را همراهی کنند تا علاوه بر حفظ امنیت داده ها با اشتراک گذاری آنها بتوانیم از این گنجینه ارزشمند اطلاعاتی به خوبی استفاده کنیم.
دکتر استادهاشمی در ادامه از عزم جدی بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز خبر داد و گفت: خوشبختانه از سوی دو معاونت اتکایی و طرح و توسعه بیمه مرکزی اقدامات خوبی صورت گرفته و زیرساخت های فعالیت مجدد این دفتر ایجاد شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ویژه بیمه مرکزی برای وصول مطالبات بدهکاران بزرگ صنعت بیمه خبر داد و گفت: شرکت های بیمه باید از حقوق سهامداران خود دفاع کنند و وصول مطالبات را در برنامه های خود بگذارند.
دکتر استادهاشمی همچنین ایفای نقش اتکایی بیمه مرکزی را نوعی ابزار نظارتی دانست و گفت: بیمه مرکزی با این اهرم می‌تواند از صدور بیمه نامه هایی که نرخ فنی را رعایت نکرده اند جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا