بیمه تعاون به عضویت ICC درآمد

طی انتخاباتی که به تازگی برگزار شد، شرکت بیمه تعاون با بالاترین رای، برای یک دوره سه ساله به عنوان عضو شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) انتخاب شد. پیش از این نیز در ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۹، این شرکت به عنوان عضو انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شده بود.

به گزراش روابط عمومی بیمه تعاون مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ضمن اعلام این خبر گفت: با برگزاری انتخابات از میان ۴۱ داوطلب عضویت در این کمیته در دو بخش انفرادی و سازمانی، «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، «اتاق مشترک ایران و امارات» و «اتاق بازرگانی سنندج» از میان اعضای سازمانی و «شرکت بیمه تعاون»، «صندوق ضمانت صادرات ایران»، «بانک ملی ایران»، « شرکت نفت سپاهان» و «بیمه پاسارگاد» از میان اعضای انفرادی به عنوان اعضای شورای کمیته ایرانی ICC انتخاب شدند.

یونس مظلومی در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریم، عضویت یک شرکت بیمه ایرانی در این نهاد بین المللی تا چه میزان اهمیت دارد، گفت: تحریم، نه تنها باعث شد ریسک ها در محدوده جغرافیایی کشور بماند، بلکه ارتباط صنعت بیمه کشورمان با حوزه آموزش و تربیت نیروی متخصص از طریق شرکای خارجی را نیز محدود کرد و اکنون کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در حیطه آگاهی بخشی نسبت به این موارد نقش مهمی دارد.

وی افزود: حتی در فرایندهایی مانند مذاکره برای فعال کردن بیمه دفتر کارت سبز یا OBC، می توان از خدمات و آگاهی بخشی کمیته اتاق بازرگانی بین المللی استفاده کرد. مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اظهار کرد: حال که با همت بیمه مرکزی، دفتر مجری بیمه‌های اجباری شخص ثالث بین‌المللی از حالت دولتی به حالت غیر‌انتفاعی در آمده و آیین‌نامه اجرایی آن نیز تغییر یافته است، نقش کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی برای تسهیل ارتباطات بین المللی با کشورهای عضو می تواند ویژه تر باشد.

وی اظهار کرد: شرکت بیمه تعاون نیز طی سال های اخیر در اتخاذ تصمیم ها و افزایش نقش صنعت بیمه در این کمیته نقش قابل توجهی داشته است؛ بیمه تعاون همچنین ضمن برگزاری جلسات با اعضای کمیسیون و مشارکت سایر شرکت ها و تشکل ها، همزمان با ارائه مشاوره های بیمه ای به کسب وکارها، در تدوین مقالات وکتب بیمه ای در سطح جهانی مشارکت کرده و در برگزاری دوره های آموزشی و وبینارهای مربوطه نیز حضور داشته است.

ICC چیست؟

پس از جنگ جهانی اول و در سال ۱۹۱۹، تعدادی از تجار و کارآفرینان بزرگ جهان اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) را تاسیس کردند. این نهاد با هدف گسترش تعاملات اقتصادی بین‌المللی، تسهیل تجارت، افزایش صادرات، همگن‌سازی مقررات بین‌المللی، حمایت از توسعه صادرات، حمایت از بخش خصوصی و افزایش قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی راه اندازی شد.

ICC در دسامبر ۲۰۱۶ عضویت ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دریافت کرد تا بتواند در تصمیم‌گیری‌ها در خصوص مقررات و قطعنامه‌ها اعمال‌نظر کند. همچنین این نهاد ارتباط و همکاری‌های گسترده‌ای با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی (WTO) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، گروه ۸، گروه ۲۰ و … دارد.

کمیته ایرانی ICC نیز نمایندگی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی است که در سال ۱۳۴۲ تأسیس شد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ریاست کمیته ایرانی ICC را بر عهده دارد.

اعضای این کمیته با شرکت در جلسات و مجامع بین‌المللی و انتقال نظرات اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی کشور، مقدمات توسعه هر چه بیشتر روابط بین‌المللی و ارتباط مستمر با سایر اعضا را مهیا می‌کنند.

پیش از این نیز دکتر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون به عنوان دبیر کمیسیون بیمه اتاق بازرگانی بین المللی برگزیده شده بود. هم چنین «بیمه تعاون» در کمیسیون‌های «تسهیلات گمرکی و تجاری» و «اقتصاد دیجیتالی» کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی نیز عضویت دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا