بیمه‌گران چند ریال سود کف دست سهامدار گذاشتند؟

12 شرکت‌ بیمه‌ای تاکنون مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرده‌اند. آنها چند ریال به ازای هر سهم کف دست سهامداران خود گذاشته‌اند و آیا میزان بازده سود سهام شرکت‌های بیمه حاضر در بورس و فرابورس از نظر سهامداران حقیقی جذابیت داشته است؟ بر اساس آخرین داده‌ها کمترین درصد تقسیم سود تاکنون به بیمه آسیا و بیشترین درصد تقسیم سود به بیمه البرز تعلق داشته است.

به گزارش دنیای بیمه، شرکت البرز در سال مالی 1401 به ازای هر سهم 308 ریال سود شناسایی کرده بود و با تصمیم سهامدارن 140 ریال آن به عنوان سود نقدی تقسیم خواهد شد که درصد تقسیم سود این شرکت 45 درصد برآورد شده است.

بیمه آسیا که به ازای هر سهم 187 ریال سود شناسایی کرده، تنها 19 ریال سود بین سهامداران خود تقسیم خواهد کرد، یعنی معادل 10 درصد.

بیمه پاسارگاد به شناسایی 554 ریال سود به ازای هر سهم، با رای سهامداران 200 ریال معادل 36 درصد تقسیم کرد و بیمه پارسیان هم 40 درصد از سود خالص سال گذشته را به صورت نقدی به حساب سهامداران واریز خواهد کرد. این شرکت به ازای هر سهم 374 ریال سود شناسایی کرده که 150 ریال آن تقسیم خواهد شد.

بیمه سامان بالاترین میزان تقدسیم سود را تاکنون به خود اختصاص داده یعنی 49 درصد به گونه‌ای که 300 ریال از سود خالص 616 ریالی هر سهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

بیمه کارآفرین هم یکی از شرکت‌هایی است که سود بالایی بین سهامداران تقسیم کرده و 44 درصد از سود خالص 459 ریالی هر سهم معادل 200 ریال به حساب بانکی سهامداران واریز می‌کند.

بیمه ما هم به تقسیم سود 43 درصدی رضایت داده و قرار است 220 ریال از 550 ریالی سود خالص هر سهم تقسیم شود. بیمه نوین که به ازای هر سهم 77 ریال سود شناسایی کرده، تصمیم دارد تا 20 ریال آن معادل 26 درصد را بین سهامداران تقسیم کند.

بیمه کاریزما در نخستین سال فعالیت خود 161 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده و قرار شده تا 20 ریال آن معادل 12 درصد به حساب سهامداران واریز شود.

علاوه بر بیمه آسیا که کمترین میزان تقسیم سود را به خود اختصاص داده، بیمه هوشمند فردا هم همانند بیمه آسیا به تقسیم سود 10 درصدی رضایت داده و قرار است از 20 ریال سود هر سهم، 2 ریال کف دست سهامداران‌اش بگذارد.

پس از آن بیمه اتکایی تهران رواک قرار دارد با سود خالص 103 ریال به ازای هر سهم و تقسیم سود 11 ریالی معادل 11 درصد از کل سود خالص سال گذشته‌اش را تقسیم می‌کند.

  • سهامدران رازی دست خالی برگشتند

بیمه رازی بر اساس صورت‌های مالی و حساب سود و زیان سال گذشته‌اش به ازای هر سهم 152 ریال سود شناسایی کرده اما تصمیم بر این شده که یک ریال هم به حساب سهامداران واریز نشود.

بیمه میهن هم که سودی نداشته که بخواهد تقسیم کند و باید صبر کرد و دید سال جاری به سود می‌رسد یا نه؟

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا