بورس به افزایش سرمایه بیمه البرز مجوز داد

شرکت بیمه البرز مجوز افزایش 11 هزار میلیارد ریالی سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، 4.900 میلیارد ریال از این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، 4.100 میلیارد ریال از محل سود انباشته و 2.000 میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها تامین خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان بورس، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بيمه البرز  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است بنابراین افزایش سرمایه یادشده با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

در این افزایش سرمایه، 11 میلیارد سهم یکهزار ریالی برای افزایش سرمایه 11.000 میلیارد ریالی این شرکت منتشر خواهد شد.

سازمان بورس تاکید کرده است که  مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 46,000 میلیارد ریال به مبلغ 70,000 میلیارد ریال از محل سود انباشته به مبلغ 21,500 میلیارد ریال و سایر اندوخته ها به مبلغ 2,500 میلیارد ریال موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا هیات مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان بورس و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

بر این اساس، شروع پذیره نویسی حداكثر تا 60 روز از تاريخ اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود وعدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز خواهد شد و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جديد از اين سازمان خواهد بود.

این گزارش حاکی است، طبق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، با هدف حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی است و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، از سوی سازمان نخواهد بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا