بنیادی در نشست با اینشورتک ها چه گفت و شنید؟

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این نشست هدف از تدوین آیین نامه تاسیس و فعالیت  شرکت های فناور بیمه ای را ایجاد هم افزایی موثر میان دو اکوسیستم نوآوری و  صنعت بیمه و رسمیت بخشی به فعالیت شرکت های  فناور بیمه ای اعلام کرد و گفت: طی آسیب شناسی های انجام شده، با چالش هایی چون عدم ارتباط موثر این دو نهاد با یکدیگر،حضور بیشتر شرکت های فناور در حوزه فروش و کمرنگ بودن در بخش خسارت روبرو شدیم که برای رفع این چالش ها نیازمند اعتباربخشی به شرکت های فناور بودیم.
وی همچنین برخی از آیین نامه ها را مانعی برای فعالیت شرکت های فناور دانست و افزود: خوشبختانه این چالش نیز با ایجاد سندباکس بیمه ای و به منظور استفاده بیشتر از توانمندی های شرکت های فناور  برطرف شد .
دکتر بنیادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این آیین نامه پس از بررسی و مطالعات انجام شده، جمع آوری نظرات فعالان صنعت بیمه و شرکت های فناور و برگزاری چندین جلسه کارشناسی در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه به تصویب رسید.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از اضافه شدن فرآیند جدید تبیین آیین نامه ها خبر داد و گفت: بیمه مرکزی با رویکرد جدید بهره گیری از خرد جمعی در تدوین آیین نامه ها، فرآیند تبیین آیین نامه ها را نیز برای اولین بار در صنعت بیمه آغاز کرد و امروز
در این نشست، ابهامات آیین نامه ۱۰۵برای ذینفعان توضیح داده شد.
دکتر بنیادی یکی از کارکردهای نظام تنظیم گری مشارکتی را جلوگیری از تدوین آیین نامه های خلق الساعه اعلام کرد و گفت: به همین منظور در رویکرد جدید این معاونت، از نظرات ذینغعان برای تدوین آیین نامه ها استفاده خواهد شد و آیین نامه ها را برای  جمع آوری نظرات ذینفعان بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری می کنیم تا بتوانیم آیین نامه های بی نقص تری را تدوین کنیم.
دکتر بنیادی گفت: برای توسعه فناوری در صنعت بیمه، سه بازیگر چون شرکت های بیمه، شرکت های فناور و استارت آپ ها داریم و در نشست قبلی نیز از شرکت های بیمه دعوت کردیم  و ظرفیت های این آیین نامه را برای آنها تشریح کردیم.
وی با اشاره به رشد نامتوازن و حداقلی ITدر عملیات بیمه گری  گفت: ما باید فضا را برای حضور شرکت های فناور در راستای خلق محصولات نوین فراهم کنیم و صنعت بیمه را به محصولات  موجود محصور نکنیم تا با استفاده از سیستم نوآوری باز، تزریق کننده رویکردهای نوین با حضور بازیگران جدید باشیم.
دکتر بنیادی در پایان گفت: برای توسعه صنعت بیمه باید نگاه آینده پژوهانه داشته باشیم و از ابر روندها در طراحی محصولات جدید بهره گیریم.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا