برگزاری پنل سندیکای بیمه گران در همایش بیمه توسعه

پنل تخصصی شایستگی های سرمایه انسانی در ساختار بیمه و تکافل به میزبانی سندیکای بیمه گران ایران در محل سالن رودکی مرکز همایش های برج میلاد و با حضور مدیران ارشد، خبرنگاران و فعالان صنعت بیمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، محسن پور کیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران(رئیس)، دکتر مجتبی حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی ج.ا.ا، دکتر محمدرضا کشاورز  مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، دکتر عبدالله سلطانی ثانی مدیرعامل شرکت بیمه سینا، دکتر محمود اسعد سامانی مدرس و پژوهشگر حوزه مدیریت ریسک و بیمه، دکتر محبوبه اعلایی عضو هیئت علمی پژوهشکده بیمه و دکتر ماجد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران(دبیر) از اعضای هیات رئیسه این پنل بودند.

از محور های اصلی این پنل می توان به “نقش شایستگی سرمایه انسانی در فرآیند تحول دیجیتال صنعت بیمه” و “فرآیند توسعه سرمایه انسانی صنعت بیمه در مواجهه با فناوری های نوین”اشاره کرد.

در ابتدای پنل پور کیانی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه متکی به دو عنصر اصلی سرمایه انسانی و فناوری اطلاعات می باشد. از طرفی با بروز تحول دیجیتال در صنعت بیمه و افزایش قابل توجه پذیرش این امر در سطوح مختلف سازمانی و صنعتی و همچنین لزوم تطبیق و بازطراحی استراتژی های کسب و کار بیمه با تغییرات عصر دیجیتال، ضرورت تغییر در استراتژی های حوزه سرمایه انسانی و توجه به شایستگی های سرمایه انسانی در این ساختار بیش از پیش احساس می شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران تاکید کرد: بدون شک، چالش برانگیزترین بخش تحول در کسب وکار دیجیتال، جنبه انسانی تغییر است. برای اینکه کارکنان بتوانند به طور موثر از ابزارهای فناورانه استفاده کنند، می بایست در مسیر توسعه و آموزش مدون قرار گیرند.

وی گفت: در سرتاسر دنیا نیاز به کارمندانی که به طور همزمان دارای مهارت های دیجیتالی و مهارت های بیمه گری باشند رو به افزایش است و همانطور که در گزارشات و مطالعات روز دیده می شود، بزرگترین مانع برای نوآوری های دیجیتالی، فرایند یا داده ها نیست، بلکه کمبود نیروی انسانی ماهر است.

پور کیانی در مورد اهمیت استراتژی مدیریت منابع انسانی افزود: بیمه گرانی در سالهای آینده به موفقیت دست خواهند یافت که تشخیص دهند استراتژی مدیریت منابع انسانی دارای اهمیتی مشابه با استراتژی اصلی کسب وکار است. استراتژی مدیریت منابع انسانی سازمان، نیازمند همان دقت و تمرکز استراتژی کسب وکار است، به ویژه در شرایط کنونی صنعت بیمه که شاهد تغییرات سریع است. با این حال، در برخی از شرکت های بیمه، مدیریت منابع انسانی در اولویت های آخر استراتژی کسب و کار قرار گرفته است. این صنعت برای به دست آوردن ارزش از پرورش این قابلیتهای جدید، به رویکرد جدیدی در زمینه استعدادها وکسب وکار اصلی خود نیاز دارد، اینجاست که اهمیت شایستگی های سرمایه انسانی در توسعه صنعت بیمه در عصر تحول دیجیتال بیش از پیش احساس می شود.
در ادامه پنل ۶ مقاله با موضوعات “تاثیر شایستگی استراتژیک سرمایه انسانی بر پذیرش تکافل در سازمان های بیمه ای”، “شناسایی مولفه های شایستگی نیروی انسانی در پیاده سازی بیمه و تکافل”، “بررسی و شناسایی ابعاد فردی مدیریت عملکرد در صنعت بیمه”، “تعیین تاثیر شاخص های آمادگی سازمان بر پذیرش محصولات تکافل در سطح شرکت های بیمه ای ایران”، “بررسی نقش تعدیلی سرمایه انسانی بر ارتباط بین مدیریت ریسک و نوآوری با عملکرد شرکت های بیمه در بورس اوراق بهادار تهران” و “ارائه الگوی خود توسعه ای شایستگی های سرمایه انسانی در صنعت بیمه” ارائه شد و اعضای هیئت رئیسه پنل نظرات خود را مربوط با مقالات ارائه دادند.
گفتنی است پنل های تخصصی صنعت بیمه در همایش ملی بیمه و توسعه در روز ۱۲ آذر در سالن های همایش برج میلاد برگزار شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا