برنامه ریزی های مبتنی بر تحلیل داده نیاز امروز مدیریت بهینه در صنعت بیمه است

امروزه سیاستگذاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت ها و در نهایت ارزیابی نتایج، بدون ارائه استدلال ها و تحلیل های آماری ممکن نبوده و برنامه ریزی متکی بر آمارهای صحیح، درست و به موقع یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر کشور به شمار می رود و این موضوع، بیانگر اهمیت و رسالت حوزه آمار است. در صنعت بیمه نیز ضرورت این امر بر کسی پوشیده نیست و تحقق اهداف کلان حوزه بیمه ای کشور مستلزم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد است.

آمار و اطلاعات دارایی ارزشمند صنعت بیمه است و علم داده ( Data Science) علم بین رشته ای پردازش و مطالعه داده ها برای استخراج اطلاعات و بینش ارزشمند برای هر کسب و کار است.
استخراج الگوهای رفتاری بیمه گذاران و بیمه شدگان با استفاده از ابزار داده کاوی در کنار الهام از بینش آینده نگر ضامن موفقیت امروز و کاشف مسیرهای نوین آینده خواهد بود.
اینجانب، روز اول آبان که مصادف با روز ملّی آمار و برنامه ریزی است را به تمام دست اندرکاران حوزه آمار علی الخصوص همکاران و کارکنان فعال حوزه آمار و برنامه ریزی صنعت بیمه، تبریک گفته و توفیق روزافزون و پیشرفت تمامی عزیزان را از خداوند منان خواستارم و امیدوارم تعامل سازنده حوزه های مرتبط در شرکتها و موسسات بیمه ای با تمامی ارکان صنعت و معاونتهای بیمه مرکزی به ویژه حوزه طرح و توسعه نویدبخش بهره برداری سودمند از داده ها باشد و مسیر تعاملی داده ای با دستگاههای خارج صنعت را بهینه سازد.

علی استادهاشمی
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا