با وجود صندوق تأمین خسارت، فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی شود

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در دیدار با مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تأمین خسارت های بدنی کشور عنوان کرد: بایستی با آگاهی بخشی عمومی و بهره برداری از هنر رسانه، اقناع اجتماعی بوجود آورد که وجوه پرداختی از سوی آن صندوق بلاعوض نبوده و باید مسترد شود.

وی افزود: به تمامی مراجع قضایی بدوی تکلیف شده است از نمایندگان آن صندوق برای حضور در جلسات تحقیق و دادرسی برای تدارک دفاع از بیت المال دعوت کنند.

عبدالهی تصریح کرد: بکارگیری و جذب کارشناسان مسلّط به مباحث حقوقی و اتخاذ تدابیر لازم و همفکری با جمیع سازمانهای دخیل در موضوع می توان در افزایش سرعت کشف حقیقت و صدور آراء متقن همیار دستگاه قضایی در جلوگیری از تضییع بیت المال بود.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت های بدنی در کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: خوشبختانه با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی شود.

عبدالهی تاکید کرد: رویکرد و مجموعه اقدامات صندوق

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت های بدنی در کاهش جمعیت کیفری گفت: خوشبختانه با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی شود.
تأمین خسارت های بدنی به گونه ایی تدبیر و سازماندهی شود که به صندوق زیان دیده تبدیل نشود.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا