بانک گردشگری در مسیر شفافیت بیشتر

خبر خوب برای سهامداران نماد وگردش در روزهای پایانی سال 1401 که نشان می‌دهد بانک گردشگری از این پیش در مسیر شفافیت بیشتر گام برمی‌دارد. چرا که درخواست پذیرش سهام این بانک در فرابورس به صورت مشروط به تایید شرکت رسیده و قرار است نماد وگردش در بازار دوم فرابورس درج شود.

به گزارش دنیای بانک، شرکت فرابورس در نامه‌ای به محمدرضا فهمی، مدیرعامل بانک گردشگری با اعلام رسمی خبر موافقت با درج نماد وگردش در بازار دوم فرابورس 12 اقدام لازم انجام پذیرد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. گزارشی از واگذاری سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌های ثابت (املاک) و سایر دارایی‌ها در 3 سال اخیر به گونه‌ای که ثمن معامله، میزان وصولی و درصد وصول ثمن معامله مشخص باشد ، ارائه شود.
  2. تاییدیه بانک مرکزی در خصوص رعایت قوانین و مقررات مرتبط با نصاب سهامداری بانک ارائه شود.
  3. استانداردهای حسابداری در خصوص تلفیق شرکت‌هی فرعی و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه گردشگری ایرانیان رعایت شود.
  4. تعیین تکلیف مالیات مطالبه شده برای عملکرد سال‌های قبل صورت پذیرد.
  5. اصلاح نسبت تسهیلات به سپرده‌ها به گونه‌ای که این نسبت با میانگین صنعت بانکداری اختلاف معناداری نداشته باشد.
  6. تاییدیه حسابرس و بازرس قانونی در خصوص رعایت حدنصاب نسبت کفایت سرمایه ارائه شود به گونه‌ای که به عدد محاسبه شده مثبت باشد.
  7. تعهدنامه سهامداران عمده یعنی سهامداران بالای 3 درصد مبنی بر رعایت تساوی حقوق سهامداران و عدم انتقال منافع در گروه، به فرابورس ارائه و در امیدنامه افشاء شود.
  8. تاییدیه حسابرس در خصوص کفایت سیستم‌های کنترل داخلی شرکت به نحوی که متضمن حفظ و رعایت حقوق و منافع سهامداران به صورت یکسان باشد، ارائه شود.
  9. تاییدیه حسابرس مبنی بر بهره‌مندی شرکت از سیستم اطلاعات حسابداری ازجمله حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده مطلوب و مناسب با حجم فعالیت شرکت ارائه شود.
  10. اظهارنظر مشاور یا مدیر حقوقی شرکت متقاضی پذیرش در خصوص دعاوی حقوقی له یا علیه شرکت به انضمام نسخه‌ای از آرای صادره و میزان خواسته ، به فرابورس ارائه و در امیدنامه افشا شود.
  11. اظهارنظر هیئت مدیره شرکت متقاضی پذیرش در خصوص آثار مالی احتمالی دعاوی حقوقی، تعهدات و بدهی‌های احتمالی ناشی از مالیات، بیمه، مغایرت حساب‌ها و … و کفایت ذخایر لحاظ شده برای آنها به فرابورس ارائه و در امیدنامه افشا شود.
  12. پیش از بازگشایی نماد، سهامداران عمده بالای 3 درصد باید تمامی مدارک و اقدامات موردنیاز برای آغاز فعالیت بازارگردانی ازجمله قرارداد بازار گردانی را به‌ گونه‌ای فراهم آورد که پس از بازگشایی نماد حسب اعلام فرابورس، بازارگردانی در نماد معاملاتی آغاز شود.

این گزارش می‌افزاید: نماد بانک گردشگری هم اکنون در بازار پایه قرار دارد و بازده هر سهم نماد وگردش در یک ماه اخیر 39 درصد رشد کرده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا