بازده سهام بیمه دانا در فروردین ۹۸


به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،سکان هدایت شرکت بیمه دانا  در حال حاضر را ابراهیم کاردگر برعهده دارد. ارزش هر سهم بیمه دانا در ۲۱ فروردین‌ماه امسال حتی به ۲۶۱۵ ریال هم رسیده بود.


 


روند قیمت سهام شرکت بیمه دانا در فروردین 1398


 بیمه دانا در بیست و دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۳ با مشارکت بیمه Commercial   Union  انگلیس به صورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی  تأسیس شد. این شرکت پس از ۵ سال فعالیت در قالب بخش خصوصی در تیرماه ۱۳۵۸ براساس مصوبه شورای انقلاب و دولت موقت به همراه ۱۲ شرکت بیمه خصوصی «ملی» اعلام شد .

 


در آذرماه سال ۱۳۶۷ به موجب «قانون نحوه اداره امور شرکت‌های بیمه» شرکت‌های بیمه ملی شده ( آریا، امید، پارس، توانا، تهران، حافظ، ساختمان و کار، شرق، ملی) در شرکت سهامی بیمه دانا ادغام و به موجب همین قانون مقرر شد این شرکت ضمن بررسی حساب‌ها و تسویه دیون دولت و سهامداران شرکت‌های ادغامی، به عنوان یک شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمه‌های اشخاص شروع به فعالیت کند. در ادامه به دلیل محدودیت حوزه فعالیت و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۷۵ با تصویب ماده واحده‌ای توسط مجلس شورای اسلامی به بیمه دانا اجازه داده شد همچون سایر شرکت‌های بیمه‌ای فعالیت کند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا