اهمیت تحقیق و پژوهش در صنعت بانکداری

مدیرعامل بانک رفاه کارگران اهمیت تحقیق و پژوهش در صنعت بانکداری را تشریح کرد.

دکتر اسماعیل للـه‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک رفاه کارگران در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه که با حضور دکتر مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن 17 شهریور این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه در محیط رقابتی صنعت بانکداری، تحقیق و پژوهش نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت بانک‌ها دارد، تصریح کرد: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات، خواسته‌های مشتریان بانک‌ها نیز تغییر یافته و خواستار خدمات نوین و سرویس‌های متنوع بانکی هستند. بدون شک در این شرایط بانک‌هایی می‌توانند سهم بازار خود را ارتقاء بخشند که توجه ویژه‌ای به مقوله پژوهش و اهمیت این مقوله در طراحی خدمات و محصولات داشته باشند.

وی افزود: امروز صنعت بانکداری از شیوه سنتی و دستی خارج شده و به سمت بانکداری باز سوق پیدا کرده است و در این شرایط مشتریان بانک‌ها نیز کاملا هوشمند عمل می‌کنند.

دکتر للـه‌گانی افزود: بدون شک شناخت نیازهای مشتریان و طراحی و معرفی محصولات و خدمات برای آنها از طریق مقوله تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود و بر این اساس بانک‌های موفق بانک‌هایی هستند که توجه کافی به این امر داشته باشند.

به گفته وی، پژوهش‌ها زمانی اثربخش خواهند بود که کاربردی و متناسب با نیازهای جامعه هدف انجام شده باشند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به جایگاه پژوهش در این بانک اشاره کرد و گفت: در بانک رفاه دو عنصر بنیادی “پژوهش” و “برنامه‌ریزی” در یک حوزه مشخص تجمیع شده است تا برنامه‌های توسعه‌ای مبتنی بر نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها، عملیاتی شوند.

وی افزود: ابتدا نیازهای مشتریان از سطح شعب گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس متناسب با نتایج این مهم، خدمات و محصولات نوین بانکی طراحی و ارائه می‌شوند.

دکتر للـه‌گانی ادامه داد: هیچ طرح و برنامه توسعه‌ای در بانک رفاه کارگران بدون انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی اجرایی نمی‌شود و این مهم در سال‌های اخیر با جدیت روزافزونی مبنای عمل قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به فروش اوراق گواهی سپرده خاص از سوی این بانک و ارتباط آن با مقوله پژوهش اشاره کرد و گفت: این طرح حاصل سال‌ها کار پژوهشی و بررسی طیف‌های مختلف نیازهای مشتریان و واحدهای تولیدی بود و در نهایت پس از بررسی یافته‌های تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که انتشار این اوراق می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ تورم از طریق مدیریت نقدینگی، منجر به رونق تولید و اشتغالزایی از مسیر تامین مالی واحدهای تولیدی شود و بر این اساس به عنوان طرح ابتکاری از سوی بانک رفاه کارگران در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر للـه‌گانی در پایان تاکید کرد: بدون شک مسیر رشد، شکوفایی و پویایی هر چه بیشتر ایران اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و استفاده از یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا