امکان بازدید آنلاین در صحنه تصادف از سوی بیمه سامان

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، محمد اباذریان، مدیر بیمه‎‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان در خصوص طرح بازدید اولیه آنلاین عنوان کرد: سامانه بازدید اولیه آنلاین این امکان را برای شبکه فروش و بیمه گذار فراهم می‎کند تا به صورت آنلاین و در لحظه بحث بازدید از صحنه تصادف را انجام دهند. این سامانه همچنین برای نمایندگان فروشی که در سراسر کشور مشتری دارند نیز بسیار کارآمد است. سامانه بازدید اولیه آنلاین همچنین به شبکه فروش در زمینه جذب و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود در هر نقطه از کشور کمک می‎کند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های بیمه‌گران در بحث بیمه‌های اتومبیل در شهرهای بزرگ این است که بتوانند در زمان مناسب در محل تصادف حضور یابند ولی متاسفانه زندگی در بسیاری از کلان‎شهرهای کشور رسیدن به این منظور را دشوار کرده، در همین راستا با بهره‌گیری از سامانه بازدید اولیه آنلاین چنین مشکلاتی نیز مرتفع می‌شوند.
اباذریان با بیان اینکه سامانه ارزیابی خسارت آنلاین نیز که بیش از سه سال است در بیمه سامان در حال اجرا می‎باشد در فاز توسعه نرم افزار قرار گرفته است، گفت: این محصول با اضافه شدن هوش مصنوعی و براساس تصاویر خودروی خسارت دیده که توسط بیمه‌گذار ارسال می‌شود، میزان خسارت وارده به خودروها را برآورد و مشخص کند. این نرم افزار می‎‌تواند در بحث خسارت بیمه‌های بدنه سایر خسارت وارد شده به خودرو را با تطبیق تصاویر خودرو قبل و بعد از حادثه مورد بررسی قرار داده و آسیب‎‌های قبل از صدور بیمه‌نامه را نیز تشخیص بدهد و در اصل موارد آسیبی که در تعهد شرکت بیمه گر نیستند را شناسایی کند و این مسئله در زمینه تعیین میزان خسارت برای بیمه‌گران بسیار با اهمیت است.
مدیر بیمه‎های اتومبیل شرکت بیمه سامان اظهار کرد: این محصول فرآیند تشخیص میزان خسارت را به سرعت ارزیابی می‎کند و از سوی دیگر استفاده از سامانه ارزیابی خسارت آنلاین باعث می‎شود تا میزان اختلاف سلیقه بین کارشناسان از بین برود. البته موضوع اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما با بهره‌گیری از خدمات و فناوریه‎ای نوین می‎توانیم میزان این اختلافات را کاهش بدهیم.
وی گفت: حدود سه سالی است که شرکت بیمه سامان در حال فعالیت و تحقیق بر روی این محصول است تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. این محصول تا کنون در کشورهای چین، فرانسه و آمریکا تولید و مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل می‎توان گفت در این خصوص جز کشورهای پیشرو محسوب می شویم.
اباذریان تصریح کرد: این نکته نیز قابل ذکر است که در زمان استفاده از این محصول بیمه‌گذار می‎تواند خسارت خود را به صورت آنلاین دریافت کند و از سوی دیگر می‎توان با ارتباط گرفتن با فروشندگان قطعات خودرو امکان خرید آنلاین قطعه مورد نظر برای مشتریان را نیز فراهم کرد.
مدیر بیمه‎های اتومبیل شرکت بیمه سامان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکل بیمه بدنه این است که بسیاری از بیمه‌گذاران خودرو خود را بیمه بدنه می‎کنند و حق بیمه را به صورت کامل پرداخت می‎کنند، اما به اندازہ 15 هزار کیلومتری که میزان متوسط بیمه‌‎نامه بدنه است، از آن استفاده نمی‎کنند، گفت: بیمه سامان تصمیم به طراحی محصولی گرفته که براساس تشخیص بیمه گذار مبنی بر تردد با خودرو در سه مسافت 5، 8 و 12 هزار کیلومتر، حق بیمه متناسب با میزان استفاده از خودرو و نیاز خود خرید نماید و از این بابت هزینه کمتری پرداخت نماید.
وی گفت: این محصول بیش از پنج سال قبل در بیمه سامان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است و سعی بر این است که بزودی نیز بر اساس رفتارمحوری اجرایی شود.
اباذریان افزود: تنها تفاوت این محصول با بیمه بدنه عادی مقدار مصرف است. در صورتی که یک مشتری بیمه بدنه کیلومتری با مسافت 5 هزار کیلومتر را خریداری کرد و در زمان وقوع تصادف در محدوده کیلومتری بالای 5 هزار قرار داشت، این ساز و کار فراهم شده تا بازهم بتواند از خدمات بیمه بهرمند شود. در چنین مواردی از قاعده نسبی حق بیمه استفاده می‎شود.
وی تصریح کرد: ما در زمینه آشنایی شهروندان با خدمات این نوع جدید از بیمه به فرهنگسازی نیازمندیم و به همین دلیل از سایر شرکت‎های بیمه نیز تقاضا داریم تا وارد این حوزه شوند. از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا جذابیت‎‌هایی در بحث کارمزد برای شبکه فروش در نظر بگیریم تا آنها نیز به سمت و سوی فروش این محصول ترغیب شوند.
مدیر بیمه‎های اتومبیل شرکت بیمه سامان با اشاره به بحث پرتفوی بیمه شخص ‎ثالث عنوان کرد: به صورت کلی ما در این زمان تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات باکیفیت، پشتیبانی قوی و همچنین ارائه محصولات جدید معطوف کرده‌ایم، در همین راستا بر اساس برنامه‌ریزی مشخص شده به پیش می‎رویم.
وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با تقویت شبکه فروش و جذب نیروهای جدید سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم. مجموعه سامان در تلاش است تا محصولات خود را مطابق با نیاز خانواده ها ارائه دهد و خدمات به گونه‌ای در اختیار مشتریان قرار بگیرد که همه احتیاجات یک خانواده را پاسخگو باشد.
اباذریان در انتها افزود: مشتریان شرکت بیمه سامان می‎توانند با مراجعه به سایت این مجموعه، کلیه خدمات آنلاین مورد نیاز خود را دریافت کنند؛ در این سایت این امکان فراهم شده تا بیمه‌نامه‎های گمشده نیز مجدد رویت و چاپ شوند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا