امضای سند تفاهم همكاری بیمه مركزی و وزارت علوم

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور با قدردانی از حضور دکتر محمد علی زلفی گل_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات عالیرتبه این وزارتخانه در مجموعه نهادناظر صنعت بیمه، اظهار داشت: صنعت بیمه در حوزه حرفه ای از چارچوب های بین المللی پیروی می کند و نوع نگاه و ماموریت های آن در تمام دنیا یکسان است.

رئیس کل بیمه مرکزی، امضای تفاهم نامه ی عالی ترین مجموعه متولی علمی کشور با نهاد ناظر بر عملکرد ارکان صنعت بیمه کشور را گامی بلند در مسیر ارتقای سطح علمی و فناوری صنعت بیمه، توصیف کرد و افزود: تعامل با مراکز آموزشی و پژوهشی در صنعت بیمه از سابقه طولانی برخوردار است که خوشبختانه در دولت سیزدهم، سطح تعاملات به بالاترین حد ممکن ارتقا یافته است.
مهندس بهزادپور با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه، دایره مخاطبان آن را چشمگیر توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه در کنار رشته های اختصاصی بازرگانی در بخش های اجتماعی نظیر درمان و خدمات بازنشستگی، عملکرد قابل قبولی مانند پرداخت ۷۰ میلیون فقره خسارت را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
وی نیاز جدی صنعت بیمه برای ارائه خدمات برتر را در گرو بهره گیری حداکثری از ظرفیت های داخلی و بین المللی دانست و تصریح کرد: گسترش ارتباطات بین المللی در بستر توسعه فضای علمی و تحقیقاتی با بهره گیری از ظرفیت های علمی _ پژوهشی در سطح ملی و بین المللی یک ضرورت است که باید به شکل جدی تری دنبال شود.
رئیس شورای عالی بیمه از برپایی دوره حکمرانی بیمه در دانشگاه تهران به عنوان یک دستاورد آینده نگر نام برد و خاطرنشان کرد: همکاری تنگاتنگ صنعت بیمه و پارک های علم و نوآوری و همچنین پردیس های فناوری با زمانبندی مشخص و برنامه ریزی مدون در چارچوب این تفاهم نامه ادامه خواهد داشت.
وی در پایان با شادباش سالروز تاسیس بیمه مرکزی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا مجموعه علمی و آموزشی کشور را برای کمک به پیشبرد اهداف عالی صنعت بیمه، تشویق کند.

گفتنی است دکتر محمد محمدی عسکری رئیس پژوهشکده بیمه در آغاز این نشست با برشمردن زمینه های گوناگون همکاری نهادهای علمی و بدنه صنعت بیمه، نسبت به ضرورت توسعه تعاملات در بخش های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.
وی با اشاره به دو محور” تعریف سازو کار ارتباط بین بیمه و پژوهش” و ” بهره گیری از توان علمی اعضای هیات علمی دانشگاه هها” ، از شناسایی و دسته بندی ریسک های مترتب بر طرح های پژوهشی و برقراری ارتباطات بیمه ای و علمی بین المللی که می توان از آن به عنوان دیپلماسی علمی یاد کرد ، به عنوان مهمترین رویکردهای پژوهشکده بیمه یاد کرد.
دکتر ‌عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های آموزشی بین المللی توسط پژوهشکده ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان مرکز آموزش بیمه ای جامع بین المللی را در کیش تاسیس کرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا