افزایش پاداش هیئتمدیره بیمه پاسارگاد
به گزارش دنیای بانک و بیمه در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد به مدیرعاملی معصوم ضمیری، سهامداران با تصویب صورتهای مالی و تائید گزارش هیئتمدیره این شرکت مقرر کردند تا حق حضور اعضای غیرموظف هیئتمدیره این شرکت از یکمیلیون و ۵۰۰ هزار تومان به یکمیلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت حداقل ۲ جلسه در هرماه افزایش یابد.
بیمه پاسارگاد در پایان سال مالی ۱۳۹۸ موفق به کسب ۵۹۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود خالصشده بود که سود خالص هر سهم این شرکت ۱۱۶ تومان و ۳ ریال برآورد شده و درنهایت قرار شد که ۲۰ تومان سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شود.
سهامداران بیمه پاسارگاد همچنین با تنفیذ معاملات موضوع ماده ۱۲۹ قانون تجارت به شرح یادداشت شماره ۴۸ صورتهای مالی با رعایت حدنصاب رأیگیری، تعیین حق حضور رؤسای کمیتههای موضوع آییننامه حاکمیت شرکتی ، برای سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای حداقل یک جلسه در ماه و تصویب حقالزحمه پرداختی سال گذشته بازرس قانونی و تعیین مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هم بابت حقالزحمه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ موافقت کردند. آنها همچنین به هیئتمدیره بیمه پاسارگاد اجازه دادند تا بهمنظور حمایت از مؤسسات آموزشی و کمک به مؤسسات خیریه تا ۳ در هزارِ درآمد را حداکثر به میزان ۲ درصد سود هرسال هزینه کند. در مجمع عمومی بیمه پاسارگاد آقای خشایار تشت زر بهعنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی و خانم فاطمه سادات آل حسینی بهعنوان اکچوئر رسمی بیمه علیالبدل برای مدت سه سال انتخاب شدند که حقالزحمه آنها را هیئتمدیره تعیین میکند.
بر اساس اعلام روابط عمومی بیمه پاسارگاد، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت وابسته به گروه مالی بانک پاسارگاد با حضور بیش از ۸/ ۷۹ درصد سهامداران ، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعت ۱۰روز سهشنبه ۲۰ خردادماه سال ۱۳۹۹ در محل شرکت بیمه پاسارگاد با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.
این گزارش میافزاید: طبق مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا که مقرر نموده تا اطلاع ثانوی برگزاری مجامع عمومی شرکتها صرفاً درصورتیکه با حضور حداکثر ۱۵ نفر شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شود امکانپذیر میباشد ، امکان حضور مجازی سهامداران از طریق مراجعه همزمان به پایگاه اطلاعرسانی شرکت بیمه پاسارگاد فراهم شد.
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیئتمدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علیاکبر امین تفرشی و عباس کفافی بهعنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان بهعنوان منشی جلسه ، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیتهای شرکت در سال ۱۳۹۸ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیئتمدیره بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسید.
پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورتهای مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ بیمه پاسارگاد به تصویب حاضرین در جلسه رسانده شد. تصویب مبلغ ۶۰۰ر۰۲۰ر۱ میلیون ریال سود نقدی ، تعیین مؤسسه حسابرسی دایا رهیافت بهعنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی رایمند و همکاران بهعنوان بازرس علیالبدل همچنین آقای خشایار تشت زر بهعنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی و خانم فاطمه سادات آل حسینی بهعنوان اکچوئر رسمی بیمه علیالبدل برای مدت سه سال و انتخاب روزنامه اطلاعات بهعنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.
همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۸و صورتهای مالی ارائهشده، عایدی هر سهم۱۱۶۳ ریال تعیین شد و مبلغ ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی ۱۳۹۸ با صدور بیش از ۵ میلیون و ۵۸۵ هزار فقره بیمهنامه بیش از ۳۲,۶۸۵ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۴۲ درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال ۱۳۹۸ بیش از ۹,۲۸۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
بر اساس آمار، ۲۲ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمههای اتومبیل، ۷۰.۳ درصد بیمههای اشخاص، ۳ درصد بیمه آتشسوزی، ۷ دهم درصد بیمه باربری، ۳ درصد بیمههای مسئولیت و یک درصد مربوط به بیمههای مهندسی، انرژی و سایر بیمهها است. ضریب خسارت شرکت نیز (بدون احتساب بیمههای عمر و تأمین آتیه) در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۸.۸ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۷ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشرشده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمههای غیرزندگی، معادل ۹۱.۱ درصد بوده است.
تصویب صورتهای مالی سال ۱۳۹۸، رشد ۴۲ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن، ضریب خسارت مناسب، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمههای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسکهای پیشنهادی و قبول آنها بر اساس اصول بیمهگری و مدیریت ریسک، حضور مؤثر در بخشهای مختلف بیمههای زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک، کوشش برای گسترش بیمههای اشخاص (بهویژه بیمههای زندگی) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی بهمنظور افزایش ظرفیت نگهداری ازیکطرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمهگذاران و درعینحال تأکید بر وصول بهموقع حق بیمهها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت بهمنظور پرداخت بهموقع خسارتها و بدهیها، خرید داراییها و تجهیزات موردنیاز و انجام سرمایهگذاری در بخشهای سودآور و درآمد ساز، افزایش قیمت سهام در بلندمدت و سودآوری بیمه و تقسیم سود معقول بین سهامداران؛ افشاء و ارائه مناسب گزارشها و اطلاعات مالی و غیرمالی بهصورت ادواری و ماهیانه به مراجع قانونی مانند بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اعتمادسازی و ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مثبت با کاربران شبکههای اجتماعی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات، بهروزرسانی و اطلاعرسانی آخرین اخبار و اطلاعیهها از طریق وبسایت شرکت؛ نگارش و بازنویسی پروندههای پرداخت واقعی خسارتهای مربوط به بیمههای اموال و اشخاص با بیان روایی و داستان گونه برای اولین بار در صنعت بیمه کشور؛ فراهم آوردن فرصت اشتغال برای اقشار مختلف جامعه؛ پرداخت خسارت زیاندیدگان سیل در استانهای گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان در سال ۱۳۹۸؛ تسهیل شرایط ارسال مدارک هزینههای درمانی نمایندگان و ابلاغ نحوه پیگیری غیرحضوری و اینترنتی فرآیند رسیدگی و پرداخت هزینهها؛ کمک بلاعوض به بنیاد خیریه سپهر، تأمین آب آشامیدنی روستاهای کپرنشین جنوب کرمان، کمک به ساخت ۳ باب مسجد در شهرستان صومعهسرا، اختصاص بخشی از هزینههای چاپ تقویم و سررسید و هزینههای تبلیغات و مشارکت همکاران و نمایندگان در بازسازی مناطق سیلزده جمعاً به مبلغ ۱۵،۴۵۰ میلیون ریال؛ راهاندازی مدیریتهای امور مشتریان و تحقیقات و توسعه بازار؛ تعیین تکلیف پروژههای مکمل برونسپاری شده شامل اپلیکیشن همراه بیمه، نرمافزار آرشیو اسناد بیمههای عمر و اپلیکیشن بهار؛ تهیه و تدوین طرح نقشه راه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت از طریق نظرسنجی از بالغبر ۶،۰۰۰ کاربر سامانههای نرمافزاری عمر و سایبان و ارسال آن به شورای راهبردی و برنامهریزی؛ تهیه طرح مرکز تماس شرکت و انجام اقدامات اولیه برای راهاندازی؛ راهاندازی سیستم پورتال سازمانی و منابع انسانی ERP شرکت داتین در بخشهای مختلف سازمان؛ عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را نشان میدهد.