افزایش هم افزایی و همكاری دوجانبه بیمه و بورس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر علی استادهاشمی در دیدار با دکتر مجید عشقی، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر گسترش همکاری های مشترک خواهان اعمال وحدت رویه و هماهنگی میان این دو نهاد درخصوص نظارت بر شرکتهای بیمه ای شد و گفت: بورس و بیمه به عنوان دو ضلع مثلث مالی باید با تقویت زیرساخت های مشترک، زمینه نظارت هوشمندانه بر عملکرد سرمایه گذاری شرکت های بیمه را فراهم کنند.

رئيس کل بیمه مرکزی در ادامه از طراحی ابزارها و محصولات مشترک بیمه – بورس به عنوان یکی دیگر از تعاملات مشترک یاد کرد و گفت: بورس و بیمه مکمل هم هستند و برای تکامل و پیشرفت این دو نهاد مالی مهم، نوآوری و بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات امری ضروری است.
وی همچنین بر طراحی داشبورد مدیریتی (BI) برای کنترل رعایت نصابهای مندرج در آئین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه تاکید کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترکی برای رفع مشکلات مربوط به بندهای حسابرسی شرکتهای بیمه ای در خصوص استاندارد حسابداری شماره 28 و رفع موانع اداری در خصوص افزایش سرمایه شرکتهای بیمه ای شد.
شایان ذکر است، این نشست با حضور، دکتر بنیادی معاون طرح و توسعه و دکتر حق وردیلو سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی، دکتر عیوضلو و دکتر ناصرپور در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا