افزایش سرمایه بیمه البرز در بن بست

محسن پورکیانی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز دلیل ثبت نشدن نهایی افزایش سرمایه این شرکت را صادر نشدن مجوز از سوی بیمه مرکزی اعلام و تاکید کرد: در خصوص بررسی منشا سرمایه این شرکت و بدهی سررسید گذشته شرکت گروه مالی توسعه مالی مهر آیندگان از سهامداران عمده بیمه البرز ابهام وجود دارد.

به گزارش دنیای بیمه، این عضو هیات مدیره بیمه البرز می‌گوید: جهت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، گرفتن مجوز از بیمه مرکزی ضروری است و با توجه به نامه 2 آبان 1401 بیمه مرکزی در خصوص بررسی منشا سرمایه شرکت بیمه البرز از بانک مرکزی و بدهی سررسید گذشته شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان از سهامداران عمده شرکت، علیرغم مکاتیات و پیگیری‌های مکرر جهت رفع ایران وارده از سوی نهاد ناظر، این شرکت هنوز موفق به دریافت مجوز و ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها نشده است.

پورکیانی توضیح می‌دهد: جهت ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، رعایت بند ب ذیل ماده 25 قانون برنامه ششم توسعه، اخذ مصوبه هیات واگذاری ضروری است که پس از پیگیری‌های مکرر این مجوز در 7 آبان امسال از سوی سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده است.

سرمایه ثبت شده بیمه البرز در حال حاضر 28 هزار و 848 میلیارد و 856 میلیون ریال است و جمع سرمایه ثبت نشده این شرکت هم 3 هزار و 500 میلیارد ریال است.

متن نامه محسن پورکیانی را بخوانید:

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا