افتتاح ساختمان مرکزی بیمه سرمد؛بهشتی نژاد چه گفت؟

در این مراسم که صبح امروز برگزار شد، مدیران ارشد صنعت بیمه و اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت بیمه سرمد حضور داشتند. در مراسم امروز‌ ابتدا محمدمهدی بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد گزارشی از روند شاخص‌ها و برنامه‌های آتی شرکت ارائه کرد و سپس مجید بهزادپور رئیس‌کل بیمه مرکزی در سخنانی به تشریح وضعیت صنعت بیمه کشور پرداخت.

سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات نیز با اشاره به حمایت جدی این بانک (به عنوان سهامدار عمده) از بیمه سرمد، از اقدامات انجام گرفته در دوران مدیریت بهشتی‌نژاد تشکر کرد. ایمانی در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی بیمه سرمد گفت ظرفیت‌های خوبی برای هم‌افزایی میان بانک صادرات با 2400 شعبه در سراسر کشور و بیمه سرمد وجود دارد که با برنامه‌ریزی دقیق در حال تحقق آن هستیم. در ادامه این مراسم سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به روند‌ رو به رشد شاخص‌ها از تحول ایجاد شده در بیمه سرمد تقدیر کرد.

بهشتی نژاد چه گفت؟

با تجمیع ساختمان‌های بیمه سرمد در ساختمان مرکزی(حاج قاسم سلیمانی) علاوه بر مدیریت هزینه‌ها و افزایش بهره وری شرکت،‌ گام مهمی در جهت ارتقاء سطح توانمندی بیمه سرمد برداشته شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، محمدمهدی بهشتی‌نژاد امروز در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی بیمه سرمد و در حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیر عامل بانک صادرات، با اشاره به روند رو به رشد افزایش سرمایه شرکت گفت: سرمایه بیمه سرمد از بدو تاسیس خود طی 6 مرحله  از 40 میلیارد تومان در سال 92 به 676 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده است‌ که در سال1402 سرمایه شرکت به 1000 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل بیمه سرمد به سود خالص حدود 29 میلیارد تومانی شرکت در سال 1401 اشاره کرد و گفت: در ادامه مسیر سودآوری شرکت در 3 ماهه نخست امسال نیز بیمه سرمد 25 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

وی گفت: در 3 ماهه اول امسال حق بیمه تولیدی به میزان 60 درصد عملکرد سال 1401 محقق و نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی به شکل قابل توجه‌ای به نفع حق بیمه تولیدی اصلاح شده است.

بهشتی‌نژاد در این مراسم همچنین گفت: در 3 ماهه اول امسال حدود 39 میلیارد تومان درآمد از مدیریت پرتفوی سهام شناسایی شده است.

مدیرعامل بیمه سرمد در تشریح برنامه‌های سال 1402 شرکت نیز گفت: از نظر مالی، کسب سطح یک توانگری مالی و ارتقاء سرمایه به 1000 میلیارد تومان و از نظر فرآیندهای داخلی و کسب و کار نیز بهبود ترکیب پرتفوی شرکت با تأکید بر فروش بیمه نامه سود‌ده، اصلاح ساختار نرخ دهی و تمرکز بر جذب پرتفوهای برند در هر استان در دستور کار شرکت بیمه سرمد قرار دارد.

وی از افزایش تعداد و پوشش جغرافیایی نمایندگان جنرال و زندگی با استقرار نمایندگان در شعب بانک صادرات و پرداخت خسارت‌های مراکز درمانی غیر طرف قرارداد در ساعت غیراداری جهت بیمه‌شدگان بانک صادرات (از محل تنخواه شعبه مجازی) به عنوان اصول مشتری‌مداری شرکت بیمه سرمد در سال 1402 نام برد.

تقویت تعامل بانک و بیمه زمینه ساز رشد شاخص های اقتصادی و اجتماعی است

با وجود نرخ تورم و سایر تکانه‌های اقتصادی خوشبختانه شاخص‌های بیمه‌ای در تمامی زمینه‌ها روند رو به رشدی را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در این آیین با تبریک روزکارمند و هفته دولت از اقدامات توسعه ای در صنعت بیمه ابراز رضایت کرد و افزود: ‌در سال گذشته ۷۴ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و شرکت‌های بیمه بالغ بر ۷۰ میلیون مورد خسارت پرداخت کرده‌اند که در این بازه زمانی، آمار فروش بیمه نامه روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به همین آمار از صنعت بیمه به عنوان صنعتی مردمی یاد کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه در تمامی ابعاد اقتصادی و اجتماعی کشور حاضر است و در آینده با ایجاد ارتباط با آحاد جامعه این حضور بیش از پیش احساس خواهد شد.

وی از ارتباط تنگاتنگ بین دو صنعت بانک و بیمه به عنوان یکی از الگوهای توسعه اقتصادی نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های چشمگیر صنعت بیمه در حوزه بیمه‌های پولی و اعتباری، تقویت این بخش می‌تواند تحولات بسیاری را در زمینه رفاه اقتصادی، افزایش ضریب اعتماد عمومی و همچنین معیشت مردم، رقم بزند.

در ادامه این نشست دکتر ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات، با تقدیر از حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیات بلندپایه بیمه‌ای در آیین افتتاح ساختمان مرکزی شرکت بیمه سرمد نسبت به تقویت تعاملات بانک و بیمه به خصوص در حوزه بین‌الملل تاکید کرد.

گفتنی است در آیین افتتاح ساختمان شهید سردار قاسم سلیمانی  سید محمد مهدی بهشتی نژاد، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد، دکتر ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات، دکتر سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، و تنی چند از مدیران ارشد بیمه و بانک در خصوص آخرین تحولات و دستاوردهای دولت در بخش بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم دکتر سیدمحمدمهدی بهشتی‌نژاد، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد، ضمن قدردانی از حضور مدیران ارشد بیمه و بانک در این آیین، فعالیت‌ها و دستاوردهای یک سال گذشته این شرکت را تشریح کرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا