اصلاح قوانین بیمه با بهره گیری از ظرفیت كارشناسی صنعت بیمه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی در راستای گسترش تعاملات صنعت بیمه با سایر نهادهای اثرگذار در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات صنعت بیمه در تامین امنیت و  آرامش جامعه پرداخت و گفت: صنعت بیمه با گسترش چتر حمایتی خود در سراسر کشور و ارائه خدمات نوین و برخط همواره درصدد است، حامی زیان دیدگان در روزهای سخت حادثه باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه بر ضرورت به روزرسانی قوانین بیمه ای با حمایت مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود مجلس در این راستا از ظرفیت های کارشناسی صنعت بیمه بیشتر بهره گیرد تا قوانینی وضع شود که علاوه بر فراهم نمودن شرایط بهتر برای ارائه خدمات بیشتر صنعت بیمه به هموطنان، منافع خانواده بزرگ صنعت بیمه نیز حفظ شود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صنعت بیمه برای پوشش ریسک های موجود در جامعه گفت: نمایندگان مجلس نقش موثری در معرفی صنعت بیمه به مردم دارند و می توانند در حوزه خود، مردم را از مزایای این صنعت مطلع کنند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نیز ضمن قدردانی از خدمات صنعت بیمه گفت: متاسفانه صنعت بیمه کشور در حوزه بیمه شخص ثالت با چالش های زیادی مواجه است که برای رفع آن باید قوانین و مقررات مربوط به قانون بیمه شخص ثالث اصلاح شود.
وی با بیان این که در اصلاح قوانین حتما از ظرفیت‌های کارشناسی صنعت بیمه استفاده خواهد شد گفت: در بخش تصادفات ساختگی نیز، هزینه های زیادی به این صنعت متحمل شده است که باید برای حل این معضل نیز نهادهای مرتبط با یکدیگر به یک جمع بندی برای پیشگیری از بروز این نوع تقلبات برسند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر تقویت بخش اتکایی صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه در دوران تحریم های ظالمانه بسیار خوب عمل کرد و امیدواریم با تقویت این حوزه در پذیرش ریسک های بزرگ نیز مقتدرانه عمل کند.
نماینده مردم قم با اعلام حمایت همه جانبه از صنعت بیمه گفت: برای تامین امنیت و آرامش مردم و چرخه اقتصادی کشور باید تمامی نهادها با صنعت بیمه همکاری کنند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا