اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری با هدف بهره وری بیشتر منابع صنعت بیمه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در نشست امروز پنجم مهرماه، گزارش تحلیلی آمار عملکرد صنعت بیمه در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه های آتی نیز ارائه شد.

بر اساس این گزارش در نشست امروز، اعضای این شورا امکان سرمایه گذاری در حوزه های فناور و دانش بنیان و همچنین بهره گیری از ظرفیت اعتبار مالیاتی را بررسی کردند.
در نشست یادشده، آیین نامه سرمایه گذاری با رویکرد انعطاف پذیری در خصوص شرکت های بیمه دارای نسبت توانگری بالا و شاخص های نظام رتبه بندی اصلاح شد.
در ادامه جلسه،امکان سرمایه گذاری صنعت بیمه در پروژه های کلان مورد نیاز کشور و هدایت منابع به سمت سرمایه گذاری های مولد نیز در این نشست مورد تاکید ویژه قرار گرفت.
در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه، راهکارهای سرمایه گذاری در صندوق ها و ابزارهای ساختاریافته دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مطرح و در این حوزه تصمیماتی اتخاذ شد.
تفکیک منابع سرمایه گذاری به سه دسته حقوق مالکانه، ذخایر ریالی و سایر ذخایر و تعیین الزمات اختصاصی برای هر یک از آنان نیز در شورای عالی بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
در این نشست علاوه بر تصمیمات فوق، گزینه های جدید سرمایه گذاری  و ابزارهای ساختاریافته در حوزه های مختلف مالی و اعتباری نیز در آیین نامه جدید سرمایه گذاری گنجانده شد.
شایان ذکر است که تاکنون ۱۲ جلسه کمیسیون تخصصی، چهار نشست کمیته منتخب و سه جلسه شورای عالی بیمه با صدها ساعت کار کارشناسی در خصوص اصلاح آیین نامه شماره ۹۷ برگزار شد که خروجی و دستاوردهای آن در چهارصد و هشتادمین جلسه شورای عالی بیمه به تصویب رسید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا