اسکن پرونده ۶ ماهه ۹۸ بیمه پاسارگاد

به گزارش دنیای بانک و بیمه، حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد از ۹۵۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان در نیمه نخست سال گذشته با رشدی ۴۷ درصدی به رقم یک هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۹۳۹ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال رسیده است. این در حالی است که میزان خسارت پرداخت‌شده در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد به‌نحوی‌که این شرکت در نیم سال نخست پارسال ۲۳۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان خسارت به بیمه‌گذاران خود پرداخت کرده که این میزان در نیم سال اول امسال بالغ‌بر ۳۳۸ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان برآورد شده است. نتیجه اینکه نسبت خسارت پرداخت‌شده به حق بیمه تولیدشده توسط شرکت بیمه پاسارگاد در پایان شهریورماه امسال ۲۴ درصد بوده که نسبت به شهریور پارسال یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نکته امیدوارکننده و اطمینان‌بخش در کارنامه بیمه پاسارگاد، ترکیب پرتفوی این شرکت است به‌نحوی‌که از کل حق بیمه تولیدشده در نیمه نخست امسال ۶۵ درصد در رشته‌های بیمه زندگی، ۱۹ درصد در رشته بیمه شخص ثالث و ۵ درصد در رشته بیمه تکمیل درمان است. این سال مطرح است که چرا آیا معصوم ضمیری و همکاران او در بیمه پاسارگاد همچنان به حفظ این ترکیب ادامه می‌دهند یا حاضر به ریسک بیشتر برای به دست آوردن سهم بالاتر در سایر رشته‌های بیمه می‌شوند یا نه؟

نکات کلیدی بر عملکرد بیمه پاسارگاد

  • از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در شهریورماه ۱۳۹۸، بالغ‌بر ۲ درصد در رشته بیمه درمان، ۱۸ درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۳ درصد در رشته بیمه بدنه، ۶۴ درصد در رشته بیمه زندگی و ۱۳ درصد در سایر رشته‌های بیمه‌ها بوده است.
  • از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در شهریورماه ۱۳۹۸، سهم بیمه درمان ۱۷ درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۴۲ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، ۹ درصد، سهم بیمه‌های زندگی، ۲۸ درصد و سهم سایر رشته‌ها هم ۴ درصد برآورد شده است.
  • از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۸، بالغ‌بر ۵ درصد در رشته بیمه درمان، ۱۹ درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۴ درصد در رشته بیمه بدنه، ۶۵ درصد در رشته بیمه زندگی و ۷ درصد در سایر رشته‌های بیمه‌ها بوده است.
  • از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۸، سهم بیمه درمان ۱۹ درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۳۸ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، ۸ درصد، سهم بیمه‌های زندگی، ۲۷ درصد و سهم سایر رشته‌ها هم ۸ درصد برآورد شده است.
  • نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در پایان شهریور امسال ۲۴ درصد برآورد می‌شود.
  • مجموع حق بیمه تولیدی شرکت بیمه پاسارگاد در نیمه نخست سال گذشته ۹۵۴,۵۳۵ میلیون تومان
  • مجموع حق بیمه تولیدی شرکت بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال ۱,۴۰۷,۹۳۹ میلیون تومان
  • میزان رشد حق بیمه تولیدی ۴۷ درصد
  • مجموع خسارت پرداختی بیمه پاسارگاد در نیمه نخست سال گذشته ۲۳۷,۵۴۱ میلیون تومان
  • مجموع حق خسارت پرداختی بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال ۳۳۸,۴۷۶ میلیون تومان
  • میزان رشد خسارت پرداخت‌شده ۴۲ درصد

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا