از پرداخت خسارت 24 ساعته تا سوددهی از محل مطالبه پیشین در بیمه تعاون

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، مسلم اسدی، مدیر امور مالی شرکت در گفتگویی اظهار داشت: پیرو تأکیدات مدیرعامل، سرعت پرداخت خسارت که در سال 1400، 72 ساعت بود به 48 ساعت در سال 1401 رسید و در سال 1402 نیز این میزان به 24 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

سهامداران به گوش، خبرهای خوش در راه است
مدیر امور مالی بیمه تعاون، گام دیگر اقدامات صورت گرفته را بستن به موقع حساب های شرکت مطرح کرد و بیان داشت: صورت های مالی نیز به موقع ارائه شده و در تلاش هستیم تا مجمع را نیز در سال آینده زودتر از موعد برگزار کنیم.
اسدی در ادامه، از اقدام مطلوب دستیابی به شاخص پورتفوی 1800 میلیاردی سخن گفت و تشریح کرد: این مهم 50 میلیارد تومان سود را برای سهامداران به ارمغان آورده که احتمالاً برای هر سهم 10 تومان تقدیم خواهد شد.
وی در ادامه به برنامه ریزی قبولی اتکایی اشاره کرد و گفت: از محل تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه شرکت را به هزار میلیارد تومان افزایش خواهیم داد که این مهم حداکثر در 9 ماهه ابتدایی سال صورت خواهد پذیرفت که این نیز خود خبری خوش برای سهامداران محسوب می شود.
مدیر امور مالی شرکت همچنین از قدرت نقدینگی خوب شرکت سخن گفت و بیان داشت: این مهم سبب شده تا بتوانیم در لحظه خسارت های زیان دیدگان را پرداخت کنیم که این خود نشأت گرفته از شبکه فروش خوب، فروش خوب و سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن است.

سوددهی از محل وصول مطالبات
اسدی در ادامه ضمن بیان پرداخت 750 میلیارد تومانی خسارت در سال 1401 به روند تعاملی صورت گرفته برای وصول مطالبات اشاره کرد و تشریح کرد: این روند تعاملی به نحوی بوده که نه تنها توانستیم به طور مثال از «سایپا» بخشی از بدهی را به صورت سهام دریافت کنیم، بلکه سهام دریافتی نیز به سود 90 درصدی برایمان تبدیل شده است.
وی در ادامه به فعالیت شرکت در فرابورس اشاره کرد و گفت: پذیرش در فرابورس اکنون بسیار سخت است و باید وضعیت صورت های مالی، روند سوددهی در چندسال گذشته، افشاکردن به موقع اطلاعات شرکت و … به صورت منظم و شفاف موجود و در دسترس باشد که خوشبختانه با فعالیت های خوب صورت گرفته ما نیز توانستیم از بازار پایه به بازار فرابورس برویم که این مهم توانست به بهره مندی از نوسان بازار بیشتری نیز برای سهامداران منجر شود.
مدیرامور مالی بیمه تعاون همچنین تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها هنوز نتوانسته اند به خاطر زیان دهی یا عدم شفافیت به موقع صورت های مالی به این بازار ورود کنند و ورود به این بازار بسیار مهم است و اگر سایر شرکت ها نیز بتوانند به فرابورس بیایند، میزان شفافیت بازار نیز بسیار بیشتر خواهد شد.
اسدی در ادامه سخنان خود به تأمین مالی پروژه ساختمان ستادی بیمه تعاون اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، 140 میلیارد تومان برای این ساختمان تأمین مالی صورت گرفت و بناست تا اواخر بهمن 1402 این پروژه تکمیل شده و برای آن نیز 120 میلیارد نیز بودجه در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا