اجرای مرحله دوم اصلاح نظام کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد، بانک مرکزی در راستای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران، اصلاحاتی را در نظام کارمزد تراکنش‌ خرید این شبکه اعمال و شیوه‌نامه جدید را ابلاغ کرده است که مرحله نخست آن از روز 4  تیرماه 1402 اجرا شد و مرحله دوم آن برای پذیرندگان صنوف فاز دوم از مورخ 9 آبان ماه اجرایی خواهد شد. بر اساس این بخشنامه، دارندگان ابزارهای پذیرش (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت می‌کنند.

در نظام جدید کارمزدی، پذیرندگان برای تراکنش‌های کمتر از شش میلیون ریال، مبلغ ثابت 1200 ریال و برای تراکنش‌های بالاتر، 2 صدم درصد مبلغ خرید را تا سقف حداکثر 40 هزار ریال به عنوان کارمزد پرداخت می نمایند. خاطرنشان می سازد، علیرغم تقبل پرداخت قسمتی از کارمزد شبکه پرداخت توسط پذیرندگان محترم، همچنین بخش عمده این کارمزدها توسط شبکه بانکی تامین خواهد شد.
شایان ذکر است که به این ترتیب از بامداد 9 آبان، به جز پذیرندگان در صنوف نانوائی، سوپرمارکت، جایگاههای سوخت و عوارض راه، نظام جدید کارمزد برای همه پذیرندگان اجرائی خواهد شد. زمان اجرای کارمزد برای صنوف مستثنی شده، متعاقباً اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا