آینده اقتصاد كشور با صنعت بیمه گره خورده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در جمع خبرنگاران صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: با در نظر گرفتن تکانه های اقتصادی کشور می توان از صنعت بیمه به عنوان مجموعه ای توانمند، کارآمد و پیشرو در کشور نام برد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین آمار صنعت بیمه در حوزه‌های مختلف نظیر: حق بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه‌های صادر شده و میزان خسارت پرداختی از رشد کمی و کیفی در صنعت بیمه خبر داد و افزود: بهبود شاخص انحصار در صنعت بیمه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت بیمه به حساب می آید که به سلامت هر چه بیشتر فضای رقابت منتهی خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جذاب صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: رشد سرمایه‌گذاری در هر صنعت از مؤلفه‌های توسعه‌ محسوب می‌شود و خوشبختانه فضای کافی در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به این مطلب که نهاد ناظر علاقه ای برای تصدی گری و سرمایه‌گذاری ادامه‌دار در حوزه پروژه‌های نوآورانه و تسهیل گر ندارد خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی با نگاه ویژه بر نقش حمایتی به نظارت کارآمد بر فعالیت های صنعت بیمه متمرکز خواهد شد.
مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود از بیمه تکافل به عنوان یک محصول نوین بیمه‌ای یاد کرد و گفت: تاکنون ۴ شرکت بیمه‌گر برای ارائه پوشش‌های مختلف آن اعلام آمادگی کرده اند.
وی از همراهی صنعت بیمه با سیاست‌های کلان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ حق بیمه از میزان تورم موجود کمتر است که آثار آن در آمار رشد ضریب نفوذ بیمه به چشم می خورد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که رعایت مقررات صنعت بیمه یک الزام است، تصریح کرد: تمامی ارکان شبکه فروش اعم از شبکه‌های سنتی و استارتاپی باید چهارچوب‌های قانونی را برای ادامه فعالیت خود رعایت کنند.
وی از عزم نهاد ناظر برای توسعه شبکه فروش و شرکت‌های فناور در صنعت بیمه خبر داد و گفت: با نهادینه سازی مدیریت ریسک در صنعت بیمه و اصلاح آیین نامه های موجود، نرخ و شرایط تعیین شده واقعی‌تر خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی اجرای طرح‌های توسعه ای را در راستای همراهی با سیاست‌های دولت توصیف کرد و از ادامه تعامل با طرح ملی نهضت مسکن خبر داد.
مهندس مجید بهزادپور کاهش تصدی گری دولت به خصوص در بخش اتکایی را از ضرورت‌های نهاد ناظر دانست و گفت: حیات صنعت بیمه به بقای نمایندگی‌های این صنعت بستگی دارد و شرکت‌های بیمه‌گر باید تجهیز نمایندگان فروش با مدیریت صحیح فضای سالم رقابتی را فراهم آورند.
وی در پایان حضور صنعت بیمه در بازارهای جهانی را لازمه پیشرفت صنعت بیمه کشور قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه در چند ماه اخیر تفاهم‌نامه‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون همکاری با کشورهای مختلف دنیا به امضا رسیده که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
گفتنی در این نشست خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی پرسش‌های خود را در خصوص مسائل روز صنعت بیمه مطرح کردند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا