آوای پارس فصل یک را با سود تمام کرد

به گزارش دنیای بیمه، سال مالی بیمه اتکایی آوای پارس، 30 آذرماه هر سال به پایان می رسد و بنابراین فصل زمستان هر سال، فصل نخست فعالیت این شرکت به شمار می آید. عبدالمحمود ضرابی، مجید بنویدی، محسن نامداری، روح الله حیدری و امیر مومنی 5 عضو فعلی هیات مدیره این شرکت تازه تاسیس هستند چرا که پروانه فعالیت این شرکت به امضای مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی در 27 مهر سال 1401 صادر شده است.

سهامداران عمده بیمه اتکایی آوای پارس شامل گروه مالی پارسیان، بیمه پارسیان، صبا تامین پارسیان و سرمایه گذاری بانک کارآفرین هستند و نام این شرکت با نماد آواپارس در 28 آذر سال گذشته در بازار پایه فرابورس درج شد. سرمایه این شرکت 5 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 70 درصد آن پرداخت شده و قرار است 30 درصد باقی مانده هم ظرف 2 سال از زمان شروع به فعالیت پرداخت شود.

درآمد حق بیمه ناخالص بیمه اتکایی آوای پارس در نخستین فصل بالغ بر یک هزار و 266 میلیارد و 389 میلیون ریال و حق بیمه سهم نگهداری نیز یک هزار و 239 میلیارد و 153 میلیون ریال برآورد شده و سود عملیاتی این شرکت در پایان اسفند سال گذشته 178 میلیارد و 921 میلیون ریال برآورد شده است.

جمع حق بیمه قبولی این شرکت در نخستین سال مالی است یعنی در 3 ماه اول 245 میلیارد و 34 میلیون ریال بوده و برای سال مالی منتهی به 30 آذر 1402 دستکم این شرکت انتظار دارد که حق بیمه قبولی 2 هزار و 776 میلیارد و 214 میلیون ریال را به ثبت برساند که به نظر بیش از این میزان فروش خواهد داشت.

از بین 5 عضو هیات مدیره، به جز مجید بنویدی که در مقام مدیرعامل حضور دارد، بقیه اعضای غیرموظف و به نمایندگی از سهامداران حقوقی در این شرکت حضور دارند و باید دید کارنامه سال نخست بنویدی چگونه رقم خواهد خورد؟

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا