آمادگی میربیزینس بانک در ارائه خدمات مالی به بازرگانان

مدیرعامل میربیزنس بانک در نشست تخصصی گمرک، حمل‌ونقل، بانک بورس و بیمه در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران با بیان این که میربیزینس بانک با سهامداری کامل بانک ملی ایران در روسیه فعالیت می کند، اظهارداشت: در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تجاری ایران و روسیه و تسهیل مناسبات اقتصادی دو کشور میربیزینس بانک آماده هرگونه خدمات مالی به مشتریان و متقاضیان دریافت خدمات است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد حزار در این نشست که معاون گمرک ایران، معاون بانک VTB روسیه، معاون گمرک روسیه و برخی از فعالان اقتصادی ‌کشورهای اوراسیا نیز حضور داشتند، با بیان این که میربیزینس با اغلب بانک های روسیه همانند ازبر بانک و VTB ،مراودات و تبادلات مالی خوب و مطلوبی دارد، افزود: این بانک در کشور روسیه و ایران زمینه تسویه حساب های مالی تجار و بازرگانان فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: میربیزینس بانک در سال ۲۰۰۲ تاسیس و فعالیت خود را رسما آغاز کرد. هدف از تاسيس این بانک تسهیل مناسبات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تمامی حوزها اعم از مبادلات تجاری، مراودات مالی و فناوری مالی جدید است.

حزار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براین که میربیزینس نماینده شبکه بانکی کشور در روسیه است، تصریح کرد: میربیزینس تنها بانکی است که همواره با عنوان حلقه اتصال سیستم بانکی دو کشور در شهرهای مسکو، کازان و آستارخان شعب دارد و با بهترین خدمات به ایفای نقش می پردازد و با اکثریت قریب به اتفاق بانک های ایرانی  ارائه خدمات به مشتریان روسی و غیرروسی در فدراسیون روسیه را در دستور کار دارد.

وی به اشاره به این که تمامی تجار، بازرگانان و مدیران بنگاه های اقتصادی ایرانی امکان افتتاح و گشایش حساب را در میربیزینس بانک دارند، گفت: ما در راستای اجرای بانکداری اسلامی ، میربیزینس کلاب ( باشگاه مشتریان) و شرکت میراث را تاسیس کردیم و با این دو شرکت درصدد ارائه بهترین و مطلوب ترین خدمات بانکی، مالی، پولی، حقوقی، بیمه ای، بازار سرمایه و… به مشتریان در کشور روسیه هستیم.

وی افتتاح حساب، مدیریت حساب، انجام نقل و انتقال وجوه، ثبت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، عملیات تبدیل ارز، قبول سپرده، ارائه مشاوره، صدور کارت بانکی میر و توریست کارت و خدمات ویژه به دانشجویان را از مهمترین خدمات میربیزینس بانک عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست تخصصی تاکید کرد: علاوه بر تبدیل ارز و ارائه خدمات مالی به فعالان اقتصادی در کشورهای اوراسیا، در امارات هم با بانک های میزبان امکان ارائه خدمات و تبادلات مالی را داریم.

حزار به نرخ تبدیل ارز اشاره کرد و گفت: ما ارز حاصل از صادرات تجار را براساس قوانین و مقررات بانک مرکزی تبدیل می کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای تسهیل و تسریع در امور ارزی تجار، تقاضای کاهش نرخ تبدیل ارز را به بانک مرکزی ارائه داده ایم.

مدیرعامل میربیزنس بانک با بیان این که شرکت مالی میراث در شهر کازان مرکز جمهوری اسلامی نشین تاتارساان تاسیس شده است، گفت : این شرکت در قالب برخی از عقود اسلامی نظیر مرابحه و مضاربه مطابق اصول شرعی و بانکداری مشارکتی تحت قوانین موضوعه در فدراسیون روسیه خدمات مالی اسلامی برای خرید وسایل نقلیه، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی و سایر اقلام مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

وی در خاتمه این نشست تخصصی به انعقاد پیمان پولی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پیمان بزودی منعقد شود تا سرعت بخشی به تسویه حساب های بانکی بین دو کشور را شاهد باشیم .

در این نشست اعضای حاضر در پنل پس از بحث و تبادل نظر در زمینه راهکارهای ارتقای سطح همکاری‌‌های دو و یا چند جانبه، به توافقات فی مابین در حوزه توسعه تبادلات و مراودات مالی و گمرکی رسیدند.

گفتنی است در این کارگروه مدیرعامل میربیزینس بانک به تشریح، بیان مسائل و بررسی موضوعات مربوطه پیرامون امور بانکی تجار و بازرگانان کشور های منطقه اوراسیا پرداخت و ضمن پاسخگویی به سوالات حاضران، راهکارهای لازم را ارائه داد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا