برگزاری مجمع بانک سرمایه با 3 شرط بانک مرکزی

بانک مرکزی در نامه‌‌ای به فرج اله قدمی، مدیرعامل بانک سرمایه رعایت 3 شرط را برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این بانک ضروری دانست و از او خواست تا افزایش سرمایه، وصول مطالبات معوق و همچنین اصلاح وضعیت ناکارآمد کنترل داخلی بانک را جدی بگیرد.

به گزارش دنیای بانک، در مجوز صادر شده از سوی بانک مرکزی به فرج اله قدمی، مدیرعامل بانک زیانده سرمایه تاکید شده که برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک برای تصویب صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1400 منوط به رعایت موارد زیر بلامانع است:

  1. جلب توجه مجمع عمومی صاحبان سهام به ضرورت افزایش سرمایه جهت بهبود نسبت کفایت سرمایه
  2. ضرورت تکلیف مجمع به پیگیری بانک جهت تسریع در وصول مطالبات و کاهش نسبت مطالبات غیرجاری
  3. جلب توجه مجمع عمومی صاحبان سهام به ناکراآمدی کنترل‌های داخلی بانک، عدم رعایت الزامات مدیریت نقدینگی و ضوابط ناظر بر حاکمیت شرکتی و ضرورت استقرار نظام کنترل داخلی کارآمد و حاکمیت شرکتی موثر

این گزارش می‌افزاید: پیش از این مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سرمایه با نماد سمایه به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران در 30 تیرماه سال 1401 برگزار نشده بود، چرا که تنها 45.2 درصد صاحبان سهام به دعوت هیات مدیره بانک پاسخ مثبت داده بودند.

زیان روی زیان در سمایه

بانک سرمایه در سال مالی 1400 بالغ بر 69 هزار و 169 میلیارد و 636 میلیون ریال زیان ساخته بود که 10 درصد بیشتر از سال قبل آن بود. این بانک زیان‌ده با سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی در سال مالی 1400 به ازای هر سهم 17 هزار و 292 ريال زیان روی دست سهامداران‌اش گذاشته است. زیان انباشه سمایه در سال گذشته نسبت به سال قبل با رشدی 21 درصدی به رقم بی سابقه 402 هزار و 725 میلیارد و 353 میلیون ریال رسیده است.

هنوز هیات میدره بانک سرمایه برنامه‌ای روشن برای افزایش سرمایه ارائه نداده و باید دید در مجمع پیش روی این بانک، سهامداران به خواسته بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه توجه خواهند کرد؟

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا