بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان برخوردار است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر تلاش مضاعف، برنامه محوری و تخصص گرایی در همه ارکان و بخش‌های تابعه صندوق، هم افزایی و ارتقای سودآوری را از اهداف راهبردی و اولویت‌های صندوق در سال جهش تولید اعلام کرد.

محسن احمدی در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان صندوق و همچنین اعضای هیات مدیره و مدیران عامل هلدینگ‌های شش گانه و شرکت‌های تابعه ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۳ به خانواده بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان، به ضرورت برنامه محوری در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه اشاره کرد و جهش تولید همراه با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت و استمرار و ارتقای روند سودآوری را اولویت‌های مهم صندوق در سال جدید برشمرد.

** شرکت‌های زیان ده تعیین تکلیف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، فرصت سه ماهه داده شده به شرکت‌های زیان ده جهت برون رفت از زیان و رسیدن به سودآوری را یادآور شد و گفت در سال جدید نباید در هیچکدام از زیرمجموعه‌های صندوق، شرکت زیان ده داشته باشیم لذا شرکت‌ها موظفند از همه پتانسیل‌ها و ابزار‌ها جهت رسیدن به سودآوری استفاده نمایند درغیراین صورت همان گونه که قبلا اعلام گردید ادغام، تجمیع یا توقف فعالیت در انتظار شرکت‌های زیان ده خواهد بود.

** سودآوری با هدف ارتقاء ارزش دارایی‌ها

مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به ماموریت‌های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقاء ارزش دارایی‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: در همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان‌بخش حرکت کنیم.

** ورود به حوزه‌های زود بازده

وی یکی دیگر از راهبرد‌های هیات مدیره و مدیریت صندوق را ورود به حوزه‌های زودبازده و سودآور مانند بخش معدن ذکر کرد و افزود با وجود تنوع فعالیت صندوق در بخش مختلف، در نظر داریم وارد حوزه‌هایی شویم که از نظر بازدهی و سودآوری مزیت و جذابیت دارند.

** فعال شدن قرارگاه ویژه تامین مسکن

مدیرعامل صندوق ذخیره به تشکیل “قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم” در صندوق اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در اردیبهشت ماه شروع به کار می‌نماید و انتظار داریم با چالاکی و سرعت عمل بالا در زمینه ساخت و تولید مسکن فرهنگیان طبق برنامه ریزی ها، اقدامات موثر و ملموس انجام دهد و در فاز نخست ساخت حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است.

** بازسازی و احیای بانک سرمایه با جدیت دنبال می‌شود.

ایشان با بیان اینکه بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان و نظام آموزشی برخوردار است تاکید کرد: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجددا اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت‌های بانکی و دریافت حقوق برگزینند اتفاق‌های مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود و می‌توان با رسوب منابع، عمده مشکلات شرکت‌های تابعه صندوق را رفع نمود.

** ضرورت کنترل و نظارت هوشمند و حداکثری بر فعالیت‌ها

دکتر احمدی یکی از سیاست‌ها و راهبرد‌های مهم هیات امنا و هیات مدیره صندوق را شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق برشمرد و گفت: امسال با نظام‌مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه سازی در بخش‌های تابعه صندوق و همچنین با بکارگیری ابزار‌هایی نظیر هوش تجاری (BI)، صندوق به سمت نظارت هوشمند گام خواهد داشت.

وی یادآور شد: کسانی که با سلامت، پاکدستی و مسئولیت‌پذیری مأموریت‌های اصلی محوله را به انجام می‌رسانند مشکلی برای ادامه فعالیت در صندوق نخواهند داشت، اما انتصاب‌های سفارشی و غیرتخصصی پذیرفته نیست و مدیران شایسته، متخصص و باانگیزه جایگزین خواهند شد.

** اجرای صحیح طرح ارزش مالکانه

دکتر احمدی، با تاکید بر اجرای صحیح، هدفمند و دقیق طرح ارزش مالکانه، این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته‌های بحق فرهنگیان عزیز عنوان نمود.

** تسریع بورسی شدن شرکت‌ها

وی افزود: در سال جدید، بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

** هدف گذاری برای تامین مالی پروژه‌ها

مدیرعامل صندوق ذخیره یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی اکثر شرکت‌ها و پروژه‌های در دست اجرای صندوق را مسئله تامین مالی بیان کرد و گفت در سال جدید، استفاده از ابزار‌ها و روش‌های گوناگون جهت تامین مالی و بکارگیری منابع ارزان قیمت به طور جدی هدف گذاری شده است.

** اولویت جذب فرزندان نخبه فرهنگیان

دکتر احمدی، صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین‌نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل‌های بعدی به خوبی محافظت شود، لذا باید بستر‌های مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل‌کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا