وصول مطالبات بانک گردشگری در ۳ سال

به گزارش دنیای بانک و بیمه، مدیرعامل بانک گردشگری به صراحت اعلام کرد: مجمع عمومی صاحبان سهام بانک با قبول نظر کارشناسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با برگشت درآمدهای اشاره شده با توجه به افزایش چشمگیر ارزش دارایی‌های معامله شده در سال ۱۳۹۷ و همچنین پیش‌بینی ادامه این افزایش قیمت، برای اطمینان از برخورداری مطالبات از وثایق قابل اتکا و توافق دریافت وجه التزام تا زمان تسویه مطالبات مقرر کرد:

موضوع پیگیری وصول مطالبات با جدیت در دستور کار هیئت مدیره قرار گیرد و این فرایند حداکثر طی مدت سه سال اجرایی شود.
با عنایت به تحقق معاملات طی قراردادها و مبایعه‌نامه‌های مربوطه و همچنین تسویه بخشی از ثمن معاملات و به منظور تحقق شرایط اعلامی توسط بانک مرکزی، تا وصول مطالبات ناشی از انجام این معاملات از توزیع سود در مجامع عمومی آینده خودداری شود.
نظارت کامل بر موضوع واگذاری و یا بهره‌برداری از دارایی‌های تملیکی توسط خریداران در دستور کار بانک قرار گیرد.
اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات انجام شده به حسابرس و بازرس قانونی در مقاطع زمانی ۳ ماهه صورت پذیرد.
مرتضی خامی در عین حال اعلام کرد: در راستای تکالیف مجمع و پیرو اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۸ و همانطور که در صورت‌های مالی نیز افشاء شده است، حسب توافقات به عمل آمده هیئت مدیره بانک گردشگری با تملیک ۷۰ درصد سهام شرکت به ارزش ۲۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال موافقت و  به این ترتیب مطالبات شرکت آبتین راگا و جامدسازان آرمان به ترتیب به مبلغ ۲۵ هزار و ۵۸۳ میلیون ریال و ۳ هزار و ۵۱۷ میلیون ریال مورد تسویه قرار گرفت و تسویه سایر مطالبات بانک در دستور کار جدی هیئت مدیره بانک قرار دارد. 

جزییات پاسخ مرتضی خامی، مدیرعامل بانک گردشگری را بخوانید:

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا