نشست رئیس سازمان بازرسی با مدیران عامل بانک‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست تخصصی با مدیران عامل بانک‌ها هفت نکته راهبردی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ که باید از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد را تشریح کرد.

به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، دکتر «ذبیح‌الله خدائیان» در نشست تخصصی با مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی، با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوعات اقتصادی در نامگذاری شعار سال در ۱۵ سال اخیر، بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نقشه راه مشخص شده و همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام با اعمال فشار و تنگناهای اقتصادی قصد ایجاد نارضایتی در بین مردم را دارند، تلاش برای تحقق شعار سال را یک تکلیف قانونی و شرعی بر دوش همه مسئولان دانست.

دکتر خدائیان از بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی در تحقق شعار سال یاد کرد و به مدیران عامل بانک‌ها توصیه نمود با حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به گونه‌ای عمل کنند که در پایان سال و زمان گزارش‌دهی، نتایج اقدامات و دستاوردها در این رابطه قابل قبول باشد.

وی با یادآوری این نکته که اقتصاد کشور بانک‌محور است، افزود: با توجه به نقش مهم بانک‌ها، این حوزه محور اصلی در سیاست‌های دولت به ویژه در بخش تولید است؛ چراکه سرمایه مانند خون در رگ‌های اقتصاد جامعه است و به طور معمول توسط بانک‌ها تامین می‌شود.

دکتر خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود هفت نکته راهبردی و راهگشا که برای تحقق شعار سال باید مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد، تشریح و بر لزوم توجه به آن‌ها تاکید کرد.

«اولویت بندی اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها»، «پیگیری وصول معوقات»، «خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری»،‌ «خودداری از اضافه برداشت‌ها»، « مطالبات غیرجاری»، «انتقاد از افزایش خودسرانه نرخ کارمزد از سوی برخی از بانک‌ها برخلاف نرخ مصوب بانک مرکزی» و «کفایت سرمایه» از جمله موارد مطرح شده از سوی دکتر خدائیان بودند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود به معاون اقتصادی این سازمان ماموریت داد گروه‌هایی متشکل از سازمان بازرسی و بانک‌ها برای آسیب‌شناسی دقیق سیاست‌های مرتبط با بانک‌ها تشکیل دهد.

وی همچنین بر لزوم ارائه پیشنهادات برای رفع آسیب‎های شناسایی شده، تاکید کرد.

گفتنی است در جریان این نشست تخصصی مدیران عامل بانک‌ها مسائل و چالش‌های پیش رو را مطرح کرده و از اقدامات و حمایت‌های سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته تقدیر کردند.

نشست تخصصی رئیس سازمان بازرسی با مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا