عیدی بانک کشاورزی به تولیدکنندگان بدهکار

بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل و تخصصی و توسعه‌ای ایران از طرح جدیدی رونمایی کرده که این فرصت را به تولیدکنندگان می‌دهد که با پرداخت بدهی‌شان نه تنها مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شوند بلکه 80 درصد از مبلغ بدهی‌شان را دوباره تسهیلات دریافت می‌کنند. عیدی این بانک حامی همیشگی کشاورزان و فعالان و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشاورزی تا پایان امسال برقرار است و فرصتی کم‌نظیر برای خوش‌حساب شدن تولیدکنندگات بدهکار قلمداد می‌شود.

به گزارش دنیای بانک، داشتن بدهی به بانک همواره باعث نگرانی و دغدغه تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی از زراعت و باغداری تا دامداری و شیلات و صنایع تبدیلی است چرا که آنها را در فهرست مشتریان بدحساب بانکی قرار می‌دهد و به تدریج درجه اعتباری آنها کاهش می‌یابد و از دریافت برخی خدمات بانکی محروم می‌شوند.

بانک کشاورزی برای رفع این نگرانی و حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی این امکان را همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تا نوروز 1402 فراهم آورده که آنها بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند و دوباره برای تامین سرمایه‌ در گردش و نقدینگی تسهیلات جدید بگیرند. چرا که اعتقاد مدیران ارشد بانک این است که چرخ تولید نباید متوقف شود و خدشه‌ای به امنیت غذایی کشور وارد نشود.

حالا اگر شما از بانک کشاورزی وام گرفته‌اید و به دلیل نوسان اقتصادی تاکنون اقدام به پرداخت بدهی‌تان نکرده‌اید، این فرصت را نباید از دست بدهید چرا که طرح وصول مطالبات با رویکرد حمایت از تولید به یاری شما آمده است تا نگران خط تولید و فعالیت اقتصادی‌تان نباشید. خطوط اعتباری و تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به صورت حداکثری به نفع ذی‌نفعان و گروه‌های هدف یعنی فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی هدایت می‌شود و هدف بانک علاوه بر تقویت امنیت غذایی و کاهش سطح وابستگی کشور به واردات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی،  حمایت از اشتغال و تولید کشاورزی و بهبود وضعیت درآمدی کشاورزان، دامداران، گاوداران، زنبورداران و پرورش دهندگان ماهی و … است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک کشاورزی بیش از 86 درصد از کل تسهیلات خود را در 10 ماه نخست امسال به بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با کشاورزی اختصاص داده و این بانک در حمایت از تولید ملی سنگ تمام گذاشته است.

سپر ضدتورمی برای کشاورزان

تردیدی نیست که در شرایط رکورد تورمی، برخی مشتریان بانک کشاورزی که از قضا جزو فعالان اقتصادی خوشنام به شمار می‌روند در اثر نوسان نرخ تورم و تحولات ناشی از آن در بازگرداندن اصل و سود تسهیلات دریافتی از بانک دچار مشکل شده‌اند و آنها این نگرانی را دارند که اگر بدهی‌شان را به بانک بپردازند، دیگر بانک به آنها تسهیلات نپردازد. اما خبر خوب و عیدی جذاب بانک کشاورزی این است که یک مهلت و فرصت خاص در نظر گرفته و پیشنهاد داده و در عمل هم ثابت کرده که بر عهد خود با مشتریان پایبند است.

این فرصت 2 ماهه تا پایان سال امکان دریافت وام جدید با تسویه بدهی قبل را فراهم می‌سازد و بانک یادشده رسما اعلام کرده با هدف حمایت از تولیدکنندگان و همراهی با مشتریان دارای بدهی تسهیلات ریالی مهلت طرح وصول برای حمایت از تولید را تا آخر امسال تمدید کرده و  مشتریانی که نسبت به تسویه نقدی بدهی خود اقدام کنند، می‌توانند تا 80 درصد اصل تسهیلات قبلی، تسهیلات جدید دریافت دارند.

عیدی برای همه

بخشش جریمه دیرکرد و ایجاد فرصت دریافت تسهیلات جدید با تسویه بدهی‌ گذشته در بانک کشاورزی را می‌توان در چارچوب اهداف راهبردی این بانک قلمداد کرده چرا که این یک استراتژی برای حمایت از مشتریان وفاداری است که به هر علت در بازپرداخت بدهی‌شان دچار مشکل شده‌اند. وقتی بانک کشاورزی رسما از تامین مالی و حمایت از طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی و چابک‌سازی و اصلاح فرآیندها جهت تسهیل امور مشتریان و کشاورزان به عنوان هدف و راهبرد یاد می‌کند، پر واضح است که این راهبرد در عمل باید تجلی پیدا کند.

کشاورز هستید که به زراعت مشغولید یا باغدار، مالک و کارآفرین واحدهای صنعتی و تبدیلی کشاورزی هستید یا دامدار و پرورش دهنده مرغ و طیور یا زنبور عسل و کرم ابریشم، شخص حقیقی هستید یا سهامدار یک واحد اقتصادی طرف قرارداد با بانک کشاورزی؛ فرقی نمی‌کند بانک کشاورزی همیشه حامی شماست و نبض تسهیلات و اعتبارات به نفع شما می‌زند. پس با مراجعه به شعب بانک در سراسر کشور، عید خود را جشن بگیرید. همه شعب آماده همکاری با شما کشاورزان، باغداران، دامداران و تولیدکنندگانی هستند که دغدغه‌ و تلاش‌شان کم کردن وابستگی غذایی ایران به خارچ از کشور است. با تسویه بدهی ریالی‌تان، به صورت خودکار جریمه 6 درصدی دیرکرد و یا همان وجه التزام بخشیده خواهد شد و دوباره بانک به شما وام می‌دهد تا موتور تولید را همچنان روشن نگه دارید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا