سهم بانک تجارت از 2 قرارداد نفتی

هادی اخلاقی فیض آثار ، مدیرعامل بانک تجارت سرانجام از سهم این بانک در 2 قرارداد مهم نفتی رونمایی و اعلام کرد: سهم وتجارت در طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک نفت آزادگان 15.3 درصد و در احداث پالایشگاه نفت شهید سلیمانی 5 درصد خواهد بود.

به گزارش دنیای بانک، پیشتر مدیرعامل بانک تجارت در 17 مرداد گفته بود: به دلیل اینکه مذاکرات اولیه برای معرفی و اخذ اطلاعات فنی و اقتصادی پروژه‌ها در دست بررسی و اقدام است، نمی‌توان آثار سود و زیان آن را را در حال حاضر بررسی و اعلام کرد. او در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: بانک تجارت با تکیه بر ظرفیت‌های اعلام شده طی بند د تبصره 4 قانون بودجه 1401 کل کشور در خصوص اعطای مجوز مشارکت به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در تملک و ایجاد شرکت از محل منابع خود در هر یک از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، موافقت اصولی خود در مورد مشارکت 15.3 درصدی در طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک نفت آزادگان و 5 درصدی در احداث پالایشگاه نفت شهید سلیمانی را اعلام کرده است.

اخلاقی فیض اثار تاکید کرده که مشارکت بانک تجارت در این پروژه‌ها از طریق ایجاد کنسرسیومی متشکل از سایر بانکهای دولتی و خصوصی، شرکت‌های مطالعه و ارزیابی، مهندسی، اکتشاف و تولید مطرح کشور و سایر نهادهای سرمایه‌پذیر مانند صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد.

او می‌افزاید: در حال حاضر مذاکرات اولیه در خصوص اخذ اطلاعات فنی و اجرایی پروژه‌ها به منظور ارزیابی نهایی آنها و برنامه‌ریزی متقضی به منظور تامین مالی مناسب آنها در دستور کار بانک تجارت قرار دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا