سهام بیمه هوشمند فردا چند می‌ارزد؟

ارزش هر سهم بیمه هوشمند فردا چقدر است و آینده این شرکت چگونه ارزیابی می‌شود؟ بر اساس گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، ارزش کل سهام شرکت بیمه یادشده 6 هزار و 435 میلیارد و 810 میلیون ریال معادل ارزش هر سهم 1287 ریال برآورد شده است.

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه هوشمند فردا در تاریخ 18 مرداد 1401 با شماره ثبت 14899 به عنوان شرکت سهامی عام و با کسب مجوز از بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و پروانه فعالیت آن در دی‌ماه سال گذشته صادر شد. 20 درصد سهام این شرکت در اختیار سید ایمان میری، 20 درصد متعلق به شرکت داده‌گستر عصر نوین یا همان های‌وب، 20 درصد در اختیار شرکت فناوران به آفرین ترنج، 15 درصد در اختیار فرامرز اتباعی قرار دارد و 25 درصد دیگر هم به عنوان سهم سایر سهامداران در نظر گرفته شده و سرمایه این شرکت در حال حاضر 5 هزار میلیارد ریال است.

50 درصد از سرمایه این شرکت معادل 2500 میلیارد ریال در ابتدای فعالیت به صورت نقد توسط سهامداران پرداخت شده و 50 درصد دیگر هم در تعهد سهامداران است که قرار است در ابتدای سال سوم تاسیس، به صورت نقدی پرداخت شود. این شرکت در تاریخ 17 آذر 1400، پذیره‌نویسی خود را با موفقیت انجام داد و 25 درصد سهام خود را به صورت عام پذیره‌نویسی کرد و 18 مرداد پارسال هم در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

پیش‌بینی فروش در 5 سال

این گزارش نشان می‌دهد: پیش‌بینی می‌شود که درآمد حق بیمه ناخالص بیمه هوشمند فردا در سال نخست فعالیت یعنی امسال به 950 میلیون و 760 هزار ریال برسد و در سال 1403 با رشدی 168 درصدی رقم 2 هزار و 550 میلیارد و 793 ریال را ثبت کند.  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج می‌گوید: درآمد حق بیمه ناخالص شرکت یادشده در سال 1404 با رشدی 39 درصدی، در سال 1405 با رشد 36 درصدی و در سال 1406 هم با رشدی 32 درصدی مواجه خواهد شد. البته با این فرض که سرمایه شرکت در 5 ساله آینده ثابت بماند.

هیات مدیره بیمه هوشمند فردا را بشناسید

هم اکنون سید ایمان میری، اکبر افتخاری، داود هادی فر، روح‌الله حسینی مقدم و عبدالرضا عیسوند حیدری 5 عضو هیات مدیره به هوشمند فردا هستند و محمود امرالهی، مدیرعاملی این شرکت تازه‌ تاسیس را بر عهده دارد. در زمان درج نماد وفردا در فرابورس محمود امرالهی با بیان اینکه بیمه هوشمند فردا یک بیمه‌گر دیجیتال خواهد بود، گفت: طراحی و توسعه محصولات در بازه زمانی کوتاه با نرم‌افزار اختصاصی، بهره‌مندی از تحلیل AI برای دریافت بهتر موقعیت مشتری و بهبود تجربه وی، استفاده از پلتفرم باز (OPEN API) برای ایجاد اکوسیستم همکاری با ذی‌نفعان و بهره‌گیری از اتوماسیون، داده‌کاوی و هوش مصنوعی روش‌‌هایی هستند که برای تبدیل شدن به یک بیمه‌گر دیجیتال در دستور کار داریم.

به گفته او، در حوزه مشتریان هدف اصلی بهبود تجربه مشتریان به کمک استفاده از ابزارها و راهکارهای دیجیتال پایه‌گذاری شده و در فرایندها نیز هدف اصلی دیجیتالی کردن فرایندهای ارائه خدمات در تمام سطوح و زنجیره ارائه خدمات به خصوص در حوزه پرداخت آنلاین و آنی خسارت است. او تاکید کرده بود: بخش‌های گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، سلامت و درمان و انرژی و معدن حوزه‌های سرمایه‌گذاری بیمه هوشمند فردا را تشکیل می‌دهند.

ورود به بازار ناشناخته‌ها

مدیرعامل بیمه هوشمند فردا مزیت‌های این شرکت بیمه‌ای را مواردی مانند سیستم جامع بیمه‌گری، دسترسی به حجم عظیم داده برای تحلیل رفتار مشتریان برای تصمیم‌گیری‌های داده محور و ارائه پیشنهاد شخصی‌سازی‌شده، سهامداران دارای تجربه فنی بیمه و کسب‌وکار طولانی‌مدت در بخش فناوری اطلاعات و وجود مشتریان خرد در سطح کشور و ارائه خدمات سراسری دسترسی به مشتریان از جمله بازار دست‌نخورده روستایی به میزان حداقل ۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد.

امراللهی برنامه‌های این شرکت را در حوزه بیمه اموال مواردی مانند اتصال به انواع سامانه‌های پست، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و املاک برای تسریع در صدور بیمه‌نامه، رسیدگی و پرداخت خسارت و ارائه خدمات بر اساس تقاضای مشتری و در بازه زمانی کوتاه عنوان کرد و افزود: ما در حوزه بیمه اتومبیل، بیمه درمان و بیمه زندگی نیز درصدد بهره‌گیری از روش‌های نوین و کارآمدی برای ایجاد تمایز و بهره‌وری در این بخش‌ها هستیم.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا