زیان بانک تجارت ۵۵ درصد کم شد

به گزارش دنیای بانک و بیمه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک تجارت در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد که جمع درآمدهای مشاع بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصدی رشد کرده که دلیل آن افزایش ۱۳ درصدی درآمد از محل سود تسهیلات پرداختی و رشد ۵۴۵ درصدی سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌های بانک بوده است.

افزون بر اینکه سهم بانک از کل درآمد مشاع در نیمه نخست سال گذشته منفی ۲۰۶ میلیارد تومان بوده که در پایان شهریور امسال به مثبت ۹۳۱ میلیارد تومان رسیده است که نشان از کاهش قیمت تمام شده پول در این بانک دارد. از جمله نکات مثبت دیگر در کارنامه بانک تجارت در این مدت می‌توان به رشد ۵۵ درصدی درآمد کارمزدها و افزایش ۴ درصدی ناشی از مبادلات ارزی اشاره کرد در حالی که سایر درآمدهای بانک ۳۲ درصد افت کرده و جمع درآمدهای اختصاصی بانک ۱۸ درصد و مجموع درآمد بانک ۱۰۸ درصد قد کشیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در برابر رشد ۱۰۸ درصدی مجموع درآمد بانک به میزان ۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، هزینه‌های بانک تجارت تنها ۶ درصد رشد کرده که علت اصلی آن کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های مالی است در حالی که هزینه‌های کارکنان ۱۹ درصد، سایر هزینه‌های اجرایی ۱۳ درصد، هزینه کارمزد ۱۳ درصد و هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول هم ۲۵ درصد بیشتر شده است. نتیجه اینکه زیان انباشته بانک یادشده نسبت به پارسال تغییر زیادی نکرده و زیان خالص هر سهم هم ۵۵ درصد کمتر شده و از ۹۹ ریال به ۴۵ ریال رسیده است.

بانک تجارت هم اکنون ۲۲۳ هزار و ۹۲۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال سرمایه ثبت‌شده دارد.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا