دفاع بانک پاسارگاد از تغییر محاسبه کارمزد پیامک

بانک پاسارگاد در اطلاعیه‌ای رسمی از تغییر شیوه محاسبه کارمزد پیامکی خود دفاع و اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود محاسبات هزینه بیش از 70 درصد مشتریان این بانک کاهش یابد و این تغییر در راستای عادلانه کردن کارمزد پیامک توسط بانک پاسارگاد در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی انجام شده است.

به گزارش دنیای بانک، در اطلاعیه رسمی بانک پاسارگاد آمده است:

با توجه به افزایش بیش از صد درصدی هزینه پیامک‌های سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری، و با عنایت به جدول کارمزد‌های خدمات الکترونیکی مندرج در پیوست بخشنامه شماره 99/250232 مورخ 1399/8/7 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عادلانه نمودن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان گرامی در دستور کار بانک قرار گرفته است.

از آنجا که طبق بررسی‌ها، بالغ بر 70درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش‌های محدودی در حسابهای خود داشته‌اند لذا روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از آبونمان سالیانه به هزینه هر تراکنش اصلاح می‌شد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینه‌های مشتریان اقتضا می‌نمود عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد. دست‌یابی به این توفیق مهّم مستلزم تلاش سترگ بخش فنی بانک برای ایجاد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز بود که این بانک موفق به انجام دادن آن شده است.

به طور مثال یک مشتری که در هر هفته ۲ تراکنش بانکی انجام می‌دهد، در سال حدود ۱۰۰ تراکنش داشته و با روش قبلی یعنی آبونمان ثابت باید ۵۰ هزار تومان در سال پرداخت می‌کرد، اما با روش جدید این میزان تراکنش در سال، فقط ۹ هزار تومان کارمزد برای مشتری هزینه دارد. با همین روش محاسبه هزینه تراکنش‌های اغلب مشتریان که تا حدود ۵۰۰ تراکنش در سال دارند رقم کمتری نسبت به روش آبونمان سالانه خواهند پرداخت.

براین اساس پیش بینی می‌شود محاسبات هزینه بیش از ۷۰ درصد مشتریان کاهش یابد و در واقع حرکت جدی در خصوص عادلانه نمودن کارمزد پیامک توسط بانک پاسارگاد در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی انجام پذیرفته است. تأکید می‌نماید بانک مرکزی بخشنامه جدیدی برای افزایش کارمزد بانکی صادر ننموده بلکه آنچه در بانک پاسارگاد مورد اصلاح و اعمال واقع گردیده همان بخشنامه آبان سال 1399 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

هر پیامک بانک پاسارگاد: 90 تومان

این بانک همچنین اعلام کرده است:  در راستای عادلانه شدن اخذ کارمزد خدمات ارسال پیامک واریز و برداشت و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به افزایش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه و اشاره به اینکه هر پیام ارسالی شامل 2 الی 3 پیامک می‌باشد، کارمزد سرویس پیامک بانکی در سال 1401 براساس تعداد پیام ارسالی (بابت واریز و برداشت) کلیه حساب‌های مشتری نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیام ارسالی،  ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد. همچنین سقف کارمزد قابل دریافت از هر شخص حقیقی در هر شش ماه یک میلیون ریال می‌باشد. لازم به توضیح است پیام‌های مربوط به رمز دوم پویا، ورود به اینترنت بانک و موبایل بانک و سایر اطلاع رسانی‌های بانک همچنان رایگان خواهد بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا