حمایت از سهام بانک کارآفرین با سهام خزانه

اعضای هیات مدیره بانک کارآفرین تصمیم مهمی در حمایت از سهام این بانک گرفتند. احمد بهاروندی مدیرعامل بانک از جزییات برنامه خرید 600 هزار سهم بانک با قیمت قابل معامله در هر روز در قالب خرید سهام خزانه خبر داد و اعلام کرد که این خرید بزرگ پس از مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ظرف مدت 3 ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش دنیای بانک، منبع تامین برای خرید 600 هزار سهم بانک کارآفرین توسط خود بانک از محل نقدینگی شرکت خواهد بود و مدت زمان نگهداری سهم خریداری شده در قالب سهم خزانه حداکثر 2 سال آنهم با مجوز سازمان بورس خواهد بود و کارگزاری بانک کارآفرین این خرید را انجام می‌دهد. هم اکنون میزان سهام خزانه موجود بانک کارآفرین صفر است.

در صورت‌جلسه هیات مدیره بانک کارآفرین که به امضای محمد رضا خورسندی، احمد بهاروندی، ناصر صنعتی نژاد فرد و مهدی سیف الهی رسیده است، فاش شده که جلسه فوق‌العاده هیات مدیره در ساعت 11 امروز سه شنبه 17 خرداد 1401 برگزارشده است. اعضای هیات مدیره بر اساس نامه 9 خرداد گروه مالی کارآفرین در خصوص ارائه راهکارهای لازم به منظور خرید سهام خزانه و همچنین بر اساس بخشنانه 17 فروردین 1401 بانک مرکزی جهت حمایت از سهام بانک‌ها در بازار سرمایه به اتفاق آرا با برنامه خرید 600 هزار سهم بانک در قالب سهام خزانه موافقت کردند.

در بیانیه خرید سهام خزانه تاکید شده که بانک کارآفرین با توجه به پیش‌بینی افزایش درآمدهای عملیاتی و شرایط فعلی حاکم بر بازار سرمایه و با هدف حمایت و تقویت بازارگردانی سهام شرکت به استناد آیین‌نامه و دستور‌العمل خرید و نگهداری و عرضه سهام خزانه مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اقدام به خرید سهام خزانه می‌کند.

به گزارش دنیای بانک، با تصمیم امروز هیات مدیره بانک معادل 600 میلیون سهم از سهام بانک یادشده معادل 1.5 درصد از کل سهام بانک به عنوان سهام خزانه خریداری می‌شود که مبلغ مورد نیاز برای این معامله بزرگ 198 میلیارد تومان برآورد شده که باید از محل نقدینگی بانک پرداخت شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا