بیمه آسیا؛ از صدرنشینی تا متفاوت و متمایز بودن

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، خواسته یا ناخواسته همه ساله در هنگام برگزاری همایش سالانه رتبه بندی شرکت های برتر ایران خبرها از اینکه کدام برند در جمع برترین ها قرار گرفته، محل چالش و نقد و نظر است اما مهم این است که صدرنشینی سه ساله بیمه آسیا نه در یک شاخص خاص که برخواسته از ۱۰ پله صعود در رنگینک شرکت های برتر ایران و بهبود شاخص های کمی و کیفی ارزیابی شده است . تا آنجا که مرکز رتبه بندی شرکت های برتر سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرده است:  بیمه آسیا در نوزدهمین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران و در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور با در نظر گرفتن ۳۳ شاخص، ۱۰ پله صعود و فروش ۲۶ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ ، برای سومین سال متوالی، رتبه اول گروه موسسات بیمه ای شرکت های برتر ایران را کسب کرد. به این ترتیب بوده که بیمه آسیا توانسته در جمع ۱۰۰ شرکت برتر از بانک ها، فولادی ها، هلدینگ ها، خودروسازان و …. که همگی در چندین رشته فعالیت دارند، با فعالیت تخصصی در صنعت بیمه جایگاه ۵۲ را به خود اختصاص دهد.

بنابر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ، این رتبه بندی با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارایـــه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری میرساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند. واقعیت این است که اعلام سالانه رنکینگ شرکت های بزرگ اقتصادی ایران؛ به شاخصی تبدیل شده که چابکی، شفافیت اقتصادی، بهره وری، رقابت پذیری و دیگر متغیرهای اثر گذار بر فعالیت غولهای اقتصادی کشور ا به تصویر می کشد همچنان که هدف از رتبه بندی شرکت های برتر ایران شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت های ایران و رتبه بندی آن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه های اقتصادی بیان شده است .

دکتر ابراهیم کاردگر در مقام مدیرعامل شرکت بیمه آسیا و تیم مدیریتی و همکاران اش در بزرگترین شرکت بیمه ای فعال در بورس و البته دارای جایگاه دوم از حیث سهم از بازار پس از بیمه دولتی ایران، البته راه دشواری را برای حفظ دستاوردهای سه ساله، حفظ اعتبار این برند ملی و صیانت از حقوق بیمه گذاران و سهامداران در پیش دارند. چرا که بالانشینی بدون هزینه و بدون دردسرنخواهد بود و البته انتظار هم همین است که در دوران پسابرجام، بیمه هایی همچون شرکت بیمه آسیا، با ایده ای نو و نگرشی متفاوت عمل کند.

  • دوستی با محیط زیست و متفاوت در روابط عمومی

به گزارش دنیای بانک؛ افزون بر این تغییر برخی برنامه ها و رویکردهای شرکت بیمه آسیا در عرضه اطلاع رسانی و تبلیغات و روابط عمومی به گونه ای صورت گرفته که می توان این تغییر جهت را با هدف نه برندینگ و تبلیغ روی نام یک شرکت بیمه ای بلکه در راستای مسئولیت اجتماعی و افزایش بهره وری ارزیابی کرد. اینکه شرکت بیمه آسیا تصمیم بگیرد به جای هزینه کردن سرمایه های این شرکت برای انتشار و توزیع سررسیدهای سالانه، بودجه تبلیغاتی را صرف تامین  نوشت افزار برای مناطق محروم تامین و لبخند رضایت بر لب های دانش آموزان تشنه آموزش و کمبود لوازم التحریر کند، یک نمونه موفق و الگوی قابل تکرار در دیگر شرکت های و بنگاه های اقتصادی ایران می تواند قرار گیرد.

امسال باردیگر، بیمه آسیا در اقدامی متفاوت، متمایز و البته در راستای مسئولیت اجتماعی و دوستی با محیط زیست در صدد برآمده تا به جای انتشار  سررسیدهای سالانه و فاقد اثربخشی لازم، بودجه پیش بینی شده را به جای اختصاص دادن به قطع درختان ، لبخند شادی بر چهره دانش آموزان مناطقه محروم کشور بنشاند، راستی کاش این نوع رویکردها به یک کمپین تبدیل شود و شرکتها و سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، بیش از آنکه دنبال شبیه سازی و تقلید و تکرار باشند، قبول کنند که  ایفای تعهدات شان در راستای مسئولیت اجتماعی ، هم خوشنامی به همراه دارد و هم اثربخشی و کارایی بیشتر را . خبر این است که بیمه آسیا در تداوم انجام فعالیت های فرهنگی ـ آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور، هزینه چاپ و توزیع سررسید سال ۱۳۹۶ را به تهیه نوشت افزار برای توزیع در مدارس مناطق محروم کشور اختصاص داد . نوشت افزارهای اختصاصی بیمه آسیا با رویکرد استفاده بهینه از امکانات تبلیغاتی و اطلاع رسانی با هدف معرفی بیمه به شکلی ساده برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی طراحی شده است .

 گفتنی است ساخت مدرسه در منطقه سرباز استان سیستان و بلوچستان و تهیه و توزیع توپ های ورزشی در مدارس مناطق محروم کشور از دیگر فعالیت های فرهنگی ـ آموزشی بیمه آسیاست که مورد استقبال چشمگیر مسوولان آموزشی مناطق محروم کشور قرار گرفته است .

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا