بانک توسعه تعاون حامی زنجیره تولید خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی استان، معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی سفر به استان خراسان جنوبی ضمن بازدید از کارخانه تولید و فرآوری کک طبس به منظور افزایش تعاملات با مدیران این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

شریفی در این نشست ضمن اعلام آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای و مالی افزود: بانک توسعه تعاون در قدم اول ارائه خدمت در جهت رفع دغدغه‌های حوزه فرآورده‌های زغال سنگ به ویژه صنعت کک سازی هدف گذاری کرده است.

وی با ابراز امیدواری از تأمین منابع مالی موردنیاز کارخانه تولید کک توسط بانک به منظور توسعه پروژه و افزایش تولید با توجه به ظرفیت بالای کارخانه، خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون علاوه بر حمایت همیشگی خود با تزریق منابع مالی در قالب سرمایه در گردش، مصمم بر حمایت صنایع از استخراج تا فرآوری است تا با تحریک فروشنده مواد اولیه از یک سو و حمایت از خریدار محصول نهایی از سوی دیگر، زنجیره تولید را تکمیل کند.

زندی مدیرعامل کارخانه کک سازی طبس نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این کارخانه در حوزه تولید و اشتغال، یک سوم ظرفیت فعلی این کارخانه را فعال عنوان کرد و گفت: از ۶ باتری کارخانه فقط ۲ باتری فعال هستند و امیدواریم با تأمین مواد اولیه و زغال و رفع برخی مسائل و مشکلات، باتری‌های دیگر را فعال و با ظرفیت بیشتر کار کنیم و میزان اشتغال فعلی که 220 نفر است را افزایش دهیم.

گفتنی است شرکت کک طبس با ظرفیت تولید 450 هزار تن، تولید کننده کک متالورژی در کشور با استفاده از تکنولوژی بازیافت حرارتی و بر اساس طرح‌های تولیدی مانند فولاد، بریکت، برق و در آینده تولید کاربید و PVC برنامه ریزی شده است.

نشست با مدیران شرکت زغالسنگ پروده طبس

به گزارش روابط عمومی استان، معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی با حضور در محل کارخانه استخراج زغال سنگ پروده طبس، در نشستی با مدیران این شرکت بر لزوم ارائه خدمت و تأمین منابع مالی این صنایع در زنجیره ارزش زغال سنگ تاکید کرد.

شریفی در جمع مدیران کزغال، این شرکت را یک مجموعه عظیم و فاخر عنوان کرد و افزود: بیش از 12 هزار نفر در حوزه اشتغال استان پیش بینی شده است که به طور قطع سهم غالب این میزان از آن شرکت پروده طبس خواهد بود، لذا یکی از اهداف بانک توسعه تعاون از این نشست، بررسی به منظور تأمین مالی کارکنان در حوزه معیشت، نیازهای ضروری و همچنین مسکن است.

کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغا ل سنگ پروده طبس با تشریح عملکرد و رکوردهای شرکت و همچنین توضیح اهداف و پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه، میزان نیروی انسانی شرکت را 3200 نفر بیان کرد و گفت: بررسی تقاضا و تولید فعلی زغالسنگ کشور نشان می‌دهد نیمی از ظرفیت در دست تولید است در حالی که 3080 هزار تن کمبود این محصول در انتظار تولید است.

لازم به ذکر است در ۳۰ هزار کیلومتر مربع از فضای این نقطه جغرافیایی ۷۶ درصد این ذخیره معدنی کشور جای گرفته است که دارای بیش از ۶ میلیارد تن ذخیره معدنی زغال‌سنگ از نوع کک‌شو و حرارتی، یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین مناطق زغالی کشور به شمار می‌آید، به طوری که زغال کک‌شو را می‌توان در مناطقی مانند پروده، نایبند و زغال‌سنگ حرارتی یا آنتراسیت در مناطقی مانند مزینو و آبدوغی یافت.

 

بازدید از کارخانه استحصال طلای شادان

به گزارش روابط عمومی استان، شریفی معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در دومین روز از سفر خود به استان خراسان جنوبی از معدن و کارخانه استحصال طلای شادان بازدید و با مدیران این شرکت گفت و گو کرد.

رئیسی مدیرعامل شرکت صنایع کارند صدر جهان در این دیدار از حمایت‌های بانک توسعه تعاون در راه اندازی این پروژه قدردانی کرد و گفت: میزان ذخیره این معدن ۲۷ میلیون و هشتصد هزار تن است که در حال حاضر با ظرفیت تولید روزانه نیم کیلو طلا در حال فعالیت است و با تزریق منابع مالی به ظرفیت اصلی خود یعنی سالانه ۳۰۰ کیلوگرم دست پیدا خواهد کرد.

گفتنی است واحد فرآوری طلای شادان که با تأمین اعتبار 310 میلیارد ریالی از محل اعتبارات طرح ملی حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون احداث شده، در بهمن ماه 1400 افتتاح شد.

برگزاری کمیته راهبردی استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی استان، کمیته راهبردی بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی با حضور شریفی معاون مدیرعامل بانک، البرزی مدیر امور اعتباری، محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب، منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک، ملائی مدیر شعب استان، همکاران مدیریت شعب و روسای شعب استان در محل سالن کنفرانس مدیریت شعب استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ملائی با اشاره به سفر اعضای کمیته اعتبارای بانک به این استان، خاطر نشان کرد: مباحث و موضوعات مطرح شده یک دوره آموزشی برای کلیه پرسنل استان بوده که در ارتقاء سطح دانش و اطلاعات جهت پیشبرد اهداف بانک و ارائه خدمات به مشتریان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با ارائه گزارش مفصلی از وضعیت شاخص‌های عملکردی استان در سال گذشته، خط و مشی جلسه را به صورت کارگاهی تعیین نمود و بر بهره وری از حضور اعضای کمیته اعتباری بانک در این نشست تاکید کرد.

شریفی معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز بررسی و تجزیه و تحلیل کتابچه آموزشی منتشر شده توسط امور اعتباری در خصوص نحوه تأمین مالی انواع حوزه‌های اقتصادی را به عنوان یک ابزار و تکنیک در حوزه اعتباری شعب حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی مدل کسب و کار مشتریان به منظور بازاریابی از حوزه‌های اقتصادی مختلف جامعه در بانک بسیار کارآمد است.

وی ضمن ابراز رضایت از سفر به استان خراسان جنوبی و عملکرد شعب در اجرای برنامه‌ها و اهداف بانک، بر انتقال دانش فرایند و نحوه اجرای عقد مرابحه در معاملات اسلامی به مشتریان بانک تاکید کرد و گفت: طرفین معامله باید شرایط عمومی و احکام عقود را بدانند و کلیه کارکنان بانک می‌بایست در هنگام استفاده از تسهیلات نظام بانکی شرایط، نوع و نحوه اجرای عقود را برای مشتریان به صورت کامل تشریح نمایند تا نسبت به اجرا و انجام آن اقدام کنند.

البرزی مدیر امور اعتباری نیز بر مطالعه و بررسی عملیاتی جزوات LC و ضمانت نامه که توسط امور اعتباری بانک تهیه و تدوین شده است تاکید کرد و افزود: در این جلسه یک نمونه از کمیته اعتباری مدیریت شعب استان را حضوراً نظارت و بررسی خواهیم کرد.

همچنین محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب شناخت از منطقه و آموزش و آگاهی را قدم نخست در هرگونه اقدامی در صف بانک دانست و گفت: ارائه خدمات به مشتری باید با آگاه سازی و آموزش به وی همراه باشد و در صورت لزوم می‌توان در شعب یک باجه آموزشی نیز راه اندازی کرد.

در بخش دیگری از کمیته راهبردی استان، منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک با اشاره به محصول کاربردی 26 قسمتی در حوزه بانکداری اسلامی و قوانین و قواعد آن همه کارکنان بانک را جامعه هدف این محصول دانست و تصریح کرد: مدیریت ریسک یک مسئله مهم است چرا که هزینه ریسک یک عنصر پنهان است که آثارش در سنوات آتی مشخص می‌شود. یکی از روش های محاسبه و تحلیل هزینه ریسک و مدیریت آن در چارچوب قابل پذیرش، لحاظ کردن تنوع مشتری و صنعت در صنایعی که مزیت دارند است.

همچنین در این جلسه معاون و روسای دوایر و کارشناسان مدیریت شعب و روسای شعب استان ضمن ارائه گزارش، چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه فعالیت خودشان پرداختند.

این سفر 2 روزه با بازدید از مجتمع اقامتی ساباط ازمیغان طبس از پروژه‌های احداثی بانک توسعه تعاون، و همچنین شعب طبس، بشرویه، مرکزی بیرجند و شعبه جمهوری بیرجند همراه بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا