افزایش ۵۷ درصدی درآمد مشاع بانک تجارت

درآمدهای مشاع بانک تجارت به مدیرعاملی رضا دولت آبادی در بهار امسال رشدی ۵۷ درصدی نسبت به بهار سال گذشته داشته که ۵۶ درصد از کل این درآمد از محل تسهیلاتی بوده که در قالب سایر پرداخت شده است. افزون بر اینکه مانده سپرده‌های بانک در بهار امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۶ درصد قد کشیده است.

به گزارش دنیای بانک، بانک تجارت در بهار امسال با تراز مثبت  مواجه شده به این معنا که درآمد مشاع بانک از محل سود تسهیلات ۱۴۴۳ میلیارد تومان بیش از میزان سودی بوده که به سپرده‌گذاران پرداخت شده است. ۲۹ درصد از کل مانده سپرده‌های این بانک بدون هزینه بوده و شامل سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری ارزی و ریالی می‌شود.

  • ترکیب سپرده‌های بانک تجارت

کارنامه فصل بهار ۱۴۰۰ این بانک نشان‌گر این است که مانده کل سپرده‌های بانک با رشدی ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسیده که ۲۹ درصد آن سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، ۱۵ درصد سپرده‌های یکساله و ۱۷ درصد سپرده‌های دوساله بوده است.

بانک تجارت در سه ماهه نخست امسال ۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته سود بابت سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت کرده و سپرده‌گذاران بانک بالغ بر ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان سود دریافت کرده‌اند.

جدول زیر کارنامه بانک تجارت را در جذب سپرده‌ها طی خرداد و بهار ۱۴۰۰ به میلیون ریال را نشان می‌دهد

[wpdatatable id=95 table_view=regular]

  • درآمدهای بانک از کجا به دست می‌آید؟

مانده تسهیلات و اعتباراتی که بانک تجارت در بهار امسال داشته با رشدی ۵۱ درصدی نسبت به بهار سالی که گذشت، بالغ بر ۲۷۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نیمی از این تسهیلات در قالب سایر پرداخت شده و سهم تسهیلات فروش اقساطی و جعاله ۱۴ دردص، مشارکت مدنی ۱۱ درصد و تسهیلات ارزی ۱۴ درصد بوده است.

باتک یادشده در بهار امسال بالغ بر ۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات داشته که ۱۵ درصد این درآمد بابت سود تسهیلات فروش اقساطی و جعله، ۱۴ درصد درآمد مشارکت مدنی و ۵۶ درصد هم در قالب تسهیلات سایر بوده است.

جدول زیر کارنامه بانک تجارت در خرداد و بهار ۱۴۰۰ از حیث جذب سپرده‌ها به میلیون ریال را نشان می‌دهد.

[wpdatatable id=96 table_view=regular]

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا