افزایش سرمایه 16 درصدی بانک کارآفرین

5 عضو هیات مدیره بانک کارآفرین افزایش 16 درصدی سرمایه این بانک از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها را تصویب کردند. این تصمیم را محمد رضا خورسندی، مسعود شریفات، احمد بهاروندی، مهدی سیف علیشاهی و فرشاد محمدپور امضا کرده‌اند تا 6 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش دنیای بانک، سرمایه بانک کارآفرین هم اکنون 39 هزار و 500 میلیارد ریال است و افزایش سرمایه پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام نهایی خواهد شد.

افزایش سرمایه قبلی بانک کارآفرین از مبلغ 8 هزار و 500 میلیارد ريال به مبلغ 39 هزار و 500 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با هدف بهبود ظرفیت جهت توسعه فعالیت‌های سودآور صورت گرفته بود که مرحله اول در 16 مهر سال 1399 و مرحله دوم هم 3 آبان سال 1400 به ثبت رسیده است.

هیات مدیره بانک پیشنهاد داده تا 3 هزار و 541 میلیارد و 947 میلیون ریال از محل سود انباشته و 2 هزار و 958 میلیارد و 53 میلیون ریال از محل سایر اندوخته‌ها به افزایش سرمایه اختصاص داده شود. هدف بانک کارآفرین چیست؟

این بانک 9 هدف را در برنامه افزایش سرمایه نشانه‌گذاری کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بهبود نسبت‌های عملیاتی و الزامی بانک مرکزی اعم از حد خالص دارایی ثابت، نسبت کفایت سرمایه و سایر حدود تعیین شده
  2. افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع و افزایش سهم بانک از کل بازار پول
  3. افزایش توانایی و ظرفیت بانک در اعطای تسیهلات و افزایش سهم بانک از کل اقتصاد ایران
  4. بهبود ظرفیت بانک در جهت ارتقای کیفیت خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی
  5. افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری مناسب و بازدهی مورد انتظار از کانال افزایش سهم بانک در ارائه خدمات بانکی
  6. افزایش توانایی و ظرفیت بانک در توسعه فعالیت‌های ارزی
  7. اصلاح ساختار سرمایه و کاهش ریسک
  8. بهبود ساختار مالی بانک
  9. توسعه بازار تامین مالی

با تصویب نهایی و رای سهامداران، سرمایه بانک کارآفرین به 46 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. سود خالص بانک کارآفرین در 31 مرداد امسال به 6 هزار و 412 میلیارد و 538 میلیون ریال رسیده و این بانک به ازای هر سهم 162 ریال سود شناسایی کرده است.

  • بهبود نسبت کفایت سرمایه

یکی از اهداف هیات مدیره بانک کارآفرین بهبود شاخص نسبت کفایت سرمایه است. این نسبت در سال 1398 به 7.16 درصد و در سال 139 به 10.83 درصد رسید و در پایان سال گذشته نسبت کفایت سرمایه 10.6 درصد را ثبت کرده است.

این بانک اعلام کرده در صورت عملیاتی نشدن پیشنهاد افزایش سرمایه اقدام به فروش اموال مازاد و تملیکی و واگذاری سرمایه‌های غیربانکی خواهد کرد و حتی برخی از شعب با کارایی کمتر را تعطیل کرده و اقدامات حقوقی جهت وصول مطالبات مشکوک‌الوصول را تشدید خواهد کرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا