افزایش سرمایه بیمه معلم در بن بست

افزایش سرمایه بیمه معلم به سد محکم بیمه مرکزی برخورد کرده و نهاد ناظر همچنان از صدور مجوز نهایی برای ثبت افزایش سرمایه این شرکت خودداری می‌کند. محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست مهلت برای گرفتن مجوز بیمه مرکزی کرده است.

به گزارش دنیای بیمه، محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم در نامه‌ای جدید با اشاره به مهلت ثبت افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرده که علی رغم ارسال تمامی مدارک و مستندات به بیمه مرکزی، همچنان تاکنون مجوز لازم از سوی مدیریت بازرسی، حسابرسی و مبارزه با پولشویی این نهاد صادر نشده و این موضوع باعث تاخیر در فرآیند ثبت افزایش سرمایه بیمه ملت شده است.

او در این نامه اعلام کرده است: بدیهی است پس از اخذ مجوز بیمه مرکزی، مراحل نهایی ثبت افزایش سرمایه انجام خواهد شد و لذا خواهشمند است با تمدید مهلت مقرر مساعدت لازم را به عمل آوردند.

پیشتر دنیای بانک و بیمه در گزارشی با عنوان علت تاخیر در ثبت افزایش سرمایه بیمه معلم گزارش داده بود: بیمه معلم پیش از این از برنامه خود برای افزایش سرمایه شرکت از ۴ هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال به مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داده بود که ۴۰.۳ درصد این افزایش سرمایه از مجلس مطالبات و آورده نقدی و ۳۸.۵ درصد هم از محل سود انباشته قرار است انجام پذیرد. گفتنی است که سود انباشته بیمه معلم بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. اکنون انتظار می‌رود بیمه مرکزی نسبت به این مساله شفاف‌سازی و رسما اعلام کند که دلیل تاخیر در صدور مجوز افزایش سرمایه بیمه معلم چه بوده است؟

متن نامه درخواست تمدید مهلت مدیرعامل بیمه معلم را بخوانید:

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا