علت تاخیر در ثبت افزایش سرمایه بیمه معلم

محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم دلیل ثبت نشدن افزایش سرمایه این شرکت را صادر نشدن مجوز از سوی بیمه مرکزی اعلام کرد و از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مهلت خواسته تا این مجوز گرفته شود. آیا بیمه مرکزی مقصر ثبت نشدن افزایش سرمایه بیمه معلم از محل سود انباشته است؟

به گزارش دنیای بیمه، محمد ابراهیم تحسیری در نامه‌ای با اشاره به پایان مهلت قانونی ثبت افزایش سرمایه بیمه معلم اعلام کرد: شرکت‌های بیمه ملزم به اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر جهت ثبت افزایش سرمایه خود هستند، اما علی‌رغم ارسال تمامی مدارک و مستندات به بیمه مرکزی تاکنون مجوز لازم از سوی مدیریت بازرسی، حسابرسی و مبارزه با پولشویی نهاد ناظر صادر نشده و همین مساله باعث تاخیر در فرآیند ثبت افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم شده است.

او تاکید کرده پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی مراحل نهایی ثبت افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

بیمه معلم پیش از این از برنامه خود برای افزایش سرمایه شرکت از 4 هزار و 194 میلیارد و 722 میلیون ریال به مبلغ 7 هزار و 500 میلیون ریال خبر داده بود که 40.3 درصد این افزایش سرمایه از مجلس مطالبات و آورده نقدی و 38.5 درصد هم از محل سود انباشته قرار است انجام پذیرد. گفتنی است که سود انباشته بیمه معلم بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

اکنون انتظار می‌رود بیمه مرکزی نسبت به این مساله شفاف‌سازی و رسما اعلام کند که دلیل تاخیر در صدور مجوز افزایش سرمایه بیمه معلم چه بوده است؟

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا